فضانوردان ماموریت «کرو-۸» به بیمارستان منتقل شدند

فضانوردان ماموریت «کرو-۸» پس از بازگشت به زمین، به بیمارستان انتقال یافتند تا تحت مراقبت باشند.

به گزارش ایسنا، ناسا گفت که فضانوردان ماموریت «کرو-۸»(Crew-8) برای رعایت احتیاط، کمی پس از فرود موفقیت‌آمیز در روز جمعه ۲۵ اکتبر به بیمارستان فلوریدا منتقل شدند.

به نقل از اسپیس، یکی از نمایندگان ناسا از طریق ایمیل به اسپیس گفت: چهار فضانورد ماموریت کرو-۸ در یک بیمارستان نزدیک به محل فرود آنها در اقیانوس اطلس معاینه شدند. یک فضانورد که وضعیت او پایدار توصیف شده است، برای رعایت احتیاط در بیمارستان خواهد ماند.

مقامات ناسا در نشست مطبوعاتی، فرود کپسول «دراگون»(Dragon) شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) را که در ساعت ۳:۳۰ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی انجام شد، موفقیت‌آمیز توصیف کردند. با وجود این، ناسا چند ساعت بعد یک بیانیه را منتشر کرد مبنی بر اینکه فضانوردان به دلیل احتیاط فراوان برای معاینه بیشتر به یک مرکز پزشکی محلی منتقل شده‌اند.

«متیو دومینیک»(Matthew Dominick)، «مایکل بارات»(Michael Barratt) و «ژانت اپس»(Jeanette Epps) فضانوردان ناسا و «الکساندر گربنکین»(Alexander Grebenkin) فضانورد آژانس فضایی روسیه در کپسول دراگون حضور داشتند.

ناسا افزود: برای محافظت از حریم خصوصی پزشکی سرنشینان، جزئیات خاصی درباره وضعیت یا هویت آنها منتشر نخواهد شد. ورود و فرود کپسول طبیعی بوده و معاینه پزشکی به عنوان یک اقدام احتیاطی انجام شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: فضا
  • کد خبر: 1403080502957
  • خبرنگار : 71604