• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: فضا
  • کد خبر: 1403072317517
  • خبرنگار : 71604

سرنشینان ماموریت «کرو-۸» فعلا به زمین بازنمی‌گردند

سرنشینان ماموریت «کرو-۸» فعلا به زمین بازنمی‌گردند

شرایط بد آب‌وهوایی در سواحل فلوریدا باعث شد که «اسپیس‌ایکس» برنامه خود را برای جدایی کپسول «دراگون» ماموریت «کرو-۸» و فرود آن به زمین به تعویق بیندازد.

به گزارش ایسنا، برنامه‌ شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) برای فرود آوردن ماموریت «کرو-۸»(Crew-8) به تعویق افتاده است.

به نقل از اسپیس، فضانوردان ماموریت کرو-۸ باید کمی بیشتر منتظر بمانند تا سفر خود را به زمین آغاز کنند زیرا برنامه‌ ترک ایستگاه فضایی بین‌المللی صبح یکشنبه ۱۳ اکتبر به دلیل آب‌وهوای بد در محل فرود آنها به تعویق افتاد.

کپسول «دراگون»(Dragon) ماموریت کرو-۸ قرار بود روز یکشنبه ساعت ۷:۰۵ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی از ایستگاه فضایی بین‌المللی بیرون بیاید و امروز دوشنبه ۱۴ اکتبر ساعت ۱۵:۳۸ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی در سواحل فلوریدا فرود بیاید اما این برنامه به دلیل شرایط بد آب‌وهوایی در منطقه فرود لغو شد.

اسپیس‌ایکس بامداد یکشنبه در حساب ایکس خود نوشت: به دلیل شرایط نامساعد آب‌وهوایی در سواحل فلوریدا، برنامه جدایی دراگون از ایستگاه فضایی لغو شد. گروه ماموریت به نظارت بر شرایط آب‌وهوایی برای فرصت‌های بعدی در دسترس ادامه خواهند داد.

کرو-۸ متشکل از «متیو دومینیک»(Matthew Dominick)، «مایکل بارات»(Michael Barratt) و «ژانت اپس»(Jeanette Epps) فضانوردان ناسا و «الکساندر گربنکین»(Alexander Grebenkin) فضانورد آژانس فضایی روسیه است. این چهار نفر در روز سوم مارس با موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) شرکت اسپیس‌ایکس پرتاب شد و دو روز بعد به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید.

کرو-۸ ابتدا قرار بود در روز هفتم اکتبر از ایستگاه فضایی جدا شود اما «طوفان میلتون»(Hurricane Milton) برنامه را حدود یک هفته به تعویق انداخت. بنابراین، ناسا و اسپیس‌ایکس پیش از آغاز برنامه بازگشت کرو-۸ به خانه منتظر گذشتن طوفان میلتون بودند.

کرو-۸ همان طور که از نامش پیداست، هشتمین ماموریت عملیاتی و بلند مدت فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی به شمار می‌رود که اسپیس‌ایکس برای ناسا پرتاب کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha