چه ورزش‌هایی به بهبود سلامتی سالمندان می‌کند؟

تمرینات اصلاحی در سنین بالا اهمیت بسیاری دارند؛ گاهی اوقات، وقتی افراد به سنین بالایی دهه‌های زندگی خود نزدیک می‌شوند، ممکن است مشکلات مختلفی مانند کمبود انرژی، افزایش وزن، کاهش انعطاف‌پذیری و درد و ناراحتی‌های مختلف در بدن را تجربه کنند اما با انجام تمرینات اصلاحی مناسب، می‌توانند بهبود سلامت خود را تجربه و به طور فعال‌تری زندگی کنند. 

علی شعبانی فرد مسئول حرکات اصلاحی هیات پزشکی ورزشی خوزستان در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: ورزش سالمندان و انجام حرکات اصلاحی برای سالمند بسیار مفید است و به آن ها کمک می‌کند از آسیب‌های جسمی و افزایش انعطاف‌پذیری در امان باشند. این تمرینات شامل تمرینات تقویتی، تعادل، انعطافی و همچنین تمرینات تنفسی می‌شود که با انجام این تمرینات، عضلات قوی‌تر می‌شوند، انعطاف پذیری بدن افزایش و خطرات سقوط و آسیب‌های جسمانی کاهش پیدا می‌کند. بنابراین تمرینات اصلاحی برای افراد مسن یک روش اثبات شده برای حفظ سلامتی و بهبود کیفیت زندگی آن ها است.

او با اشاره به مزایای حرکات اصلاحی نیز عنوان کرد: افزایش و بهبود فعال‌سازی و عملکرد عضلات، افزایش انعطاف‌پذیری بدن، ایجاد هماهنگی بین اعصاب و عضلات، افزایش ثبات مفاصل، بهبود الگوهای حرکتی، کاهش آسیب‌های اسکلتی و عضلانی، اصلاح عدم تعادل عضلات و بهینه سازی عملکرد عضلات بدن از مزایای حرکات اصلاحی به شمار می‌رود.

مسئول حرکات اصلاحی هیات پزشکی ورزشی خوزستان همچنین با درباره تمرینات اصلاحی برای افراد مسن، توضیح داد: تمرینات کاردیو به افراد مسن کمک می‌کنند، قلب و عروق خود را تقویت کنند و اندازه قلب را افزایش دهند. این نوع تمرینات شامل مواردی چون پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و شنا است.

او افزود: تمرینات استقامتی و تمرینات انعطاف‌پذیری نیز از دیگر تمرینات اصلاحی برای افراد مس محسوب می شوند.

شعبانی‌فرد بیان کرد: تمرینات استقامتی به تقویت و افزایش استقامت عضلات کمک می‌کنند و این نوع تمرینات شامل تمرینات با وزن بدن و استفاده از دستگاه های تمرینی می شوند. تمرینات انعطاف‌پذیری نیز به افراد مسن کمک می‌کنند انعطاف‌پذیری بدن خود را افزایش دهند و این نوع تمرینات شامل موارد یوگا و پیلاتس است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403080502825
  • خبرنگار : 50228