ایالات متحده فروش تسلیحات ۲ میلیارد دلاری به تایوان را تایید کرد

پنتاگون اعلام کرد ایالات متحده یک بسته فروش تسلیحاتی بالقوه ۲ میلیارد دلاری به تایوان را تایید کرده که شامل تحویل یک سامانه دفاع موشکی است که در اوکراین مورد آزمایش قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، ایالات متحده طبق قانون موظف است به تایوان با وجود فقدان روابط رسمی دیپلماتیک، ابزاری برای دفاع فراهم کند و این امر باعث خشم دائمی پکن شده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، چین فشارهای نظامی علیه تایوان را افزایش داده است، از جمله برگزاری دور جدیدی از مانورها در اطراف این جزیره در هفته گذشته که دومین بار از زمان روی کار آمدن «لای چینگ-ته» به عنوان رئیس جمهور تایوان در ماه مه است.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون اعلام کرد که فروش جدید شامل ۱.۱۶ میلیارد دلاری سامانه دفاع موشکی «ناسماس» و سامانه راداری به ارزش ۸۲۸ میلیون دلار است. به گفته پنتاگون، پیمانکار اصلی سیستم موشکی شرکت RTX Corp خواهد بود.

در بیانیه‌ پنتاگون همچنین آمده است: «این فروش پیشنهادی با حمایت از تلاش‌های مستمر تایوان برای مدرن‌سازی نیروهای مسلح و حفظ قابلیت دفاعی معتبر، در خدمت منافع ملی، اقتصادی و امنیتی ایالات متحده است. فروش پیشنهادی به بهبود امنیت تایوان و همچنین به حفظ ثبات سیاسی، تعادل نظامی و پیشرفت اقتصادی در منطقه کمک خواهد کرد.»

طبق گزراش رویترز، «سامانه ناسماس در اوکراین آزمایش شده است و نشان دهنده افزایش قابل توجهی در قابلیت‌های دفاع هوایی است که ایالات متحده با افزایش تقاضا برای این سیستم به تایوان صادر می‌کند».

یک منبع دولتی ایالات متحده که خواست نامش فاش نشود، گفت که سامانه ناسماس یک سلاح جدید برای تایوان است و استرالیا و اندونزی تنها کشورهای دیگر در منطقه هستند که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنند.

ارتش تایوان در حال تقویت تسلیحات خود است تا بتواند با هر گونه حمله چین مقابله کند.

با این حال، چین رئیس جمهور جدید تایوان را یک جدایی‌طلب می‌داند و درخواست‌ها برای مذاکره با او را رد می‌کند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403080502817
  • خبرنگار : 71129