فرماندار:

دوران بلوغ در صنعت‌و معدن ملایر طی شده است

فرماندار ملایر با بیان اینکه زمینه توسعه صنایع و معادن در این شهرستان کاملاً فراهم است، افزود: ما می‌توانیم به دنبال ایجاد شهرک‌های معدنی جدید باشیم، چرا که دوران بلوغ در صنعت‌و معدن ملایر طی شده است.

سلمان اسماعیلی چهارشنبه دوم آبان ماه در جلسه نشست استاندار همدان با فعالین اقتصادی حوزه فروسیلیس ملایر که با حضور جمعی از مدیران استانی برگزار شد، افزود: شکوفایی چشمگیری در انتظار صنعت‌و معدن ملایر است و باید تلاش کنیم از خام فروشی جلوگیری کنیم.

وی با تقدیر از استاندار همدان به‌دلیل اینکه ملایر را به عنوان مقصد نخستین سفر استانی خود انتخاب کرده است، اظهار کرد: مجموعه شهرک صنعتی جوکار ملایر ۱۶ سال پیش راه‌اندازی شد و از آن روز تاکنون عملکرد بسیار قابل قبولی داشته است که ما با آن افتخار می‌کنیم.

اسماعیلی با گلایه از کم‌کاری برخی از مدیران کل استان همدان، تصریح کرد: متأسفانه در سطح استان همدان در برخی از ادارات کل با رفتار دوگانه‌ای مواجه می‌شویم.

فرماندار ملایر با بیان اینکه به‌طور قطع فرار سرمایه‌گذار از شهرستان و حتی استان همدان تبعات منفی فراوانی به همراه دارد، بر لزوم همکاری ادارات کل استان همدان و حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی شاهد هستیم سرمایه‌گذاران به‌دلیل سخت‌گیری‌ها و بهانه تراشی‌ها از سرمایه‌گذاری در شهرستان خسته شده و به سمت استان‌های همجوار می‌روند.

این مقام مسئول وجود صنعت شهرکی صنعتی جوکار را یک امتیاز بزرگ برای این شهرستان دانست و افزود: در حال حاضر ۱۰۰ هزار تُن فروسیلیس در این شهرک تولید می‌شود که یک سوم نیاز کشور را تامین می‌کند.

تکمیل زنجیره تولید شهرک صنعتی جوکار ۱۳ میلیون تومان آورده ارزی دارد

در ادامه مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه ظرفیت فروسیلیس کشور ۳۰۰ هزار تُن است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ هزار تُن فروسیلیس در شهرک جوکار ملایر تولید می‌شود.

احمد شانیان بیان کرد : در صورت تکمیل زنجیره تولید در این شهرک پیش‌بینی می‌شود بالای ۱۳ میلیون دلار در بحث تولید شمش منیزیم آورده ارزی داشته باشند که رقم قابل توجهی است.

وی از اجرای طرح تولید شیشه خودرو در این شهرک خبر داد و افزود: مسئله واردات و تأمین مواد اولیه یکی از دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگان بخش صنعت و معدن استان همدان به‌شمار می‌رود.

شانیان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پروانه بهره‌برداری برای طرح‌های توسعه واحدهای صنعتی شهرک صنعتی جوکار ملایر صادر شده است، ما استعلامات لازم را از اداره کل محیط‌زیست داشته‌ایم اما هنوز روند صدور پروانه بهره‌برداری به انجام نرسیده است که جای پیگیری دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403080201524
  • خبرنگار : 50038