سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد:

نقش حیاتی بهداشت محیط در بهبود سلامت روان جامعه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بهداشت محیط نه‌تنها بر کیفیت زندگی تأثیر می‌گذارد بلکه می‌تواند عاملی مؤثر در افزایش سطح سلامت روان جامعه باشد، بر نقش حیاتی بهداشت محیط در بهبود سلامت روان جامعه تأکید کرد.

دکتر بهروز کارخانه‌ای چهارشنبه دوم آبان‌ماه در مراسم روز جهانی بهداشت محیط با اشاره به شعار امسال مبنی بر ایجاد جوامع تاب‌آور، نقش آن را در ارتقای سلامت روان جامعه حیاتی دانست.

 وی با بیان اینکه تأمین نیازهای اساسی بشر از جمله آزادی، تفریح و ارتباطات عاطفی، از ارکان اساسی سلامت روان است و هرگونه محدودیت در این زمینه می‌تواند منجر به بروز چالش‌های اجتماعی و روانی شود، تصریح کرد: تاب‌آوری به معنای توانایی جوامع در مواجهه با بحران‌ها و چالش‌های اجتماعی است و توجه به فرهنگ اجتماعی و شهری برای تحقق این امر ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان به ابعاد متنوع بهداشت محیط اشاره کرد و گفت: به دلیل اهمیت موضوع تاب‌آوری و تأثیر آن بر سلامت جوامع و برخورد با حوادث و بلایا سازمان‌های بین‌المللی بهداشتی بر ضرورت ایجاد جوامع تاب‌آور تأکید دارند.

کارخانه‌ای با اشاره به تأثیرات منفی تغییرات اقلیمی بر سلامت روان، تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که حدود ۲۵ درصد از آلودگی‌های محیط زیستی به عوامل مرتبط با تغییرات اقلیمی برمی‌گردد، بنابراین توجه جدی به بهداشت محیط و کاهش آلودگی‌ها می‌تواند به بهبود سلامت روان و جسمی افراد جامعه کمک شایانی کند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403080201507
  • خبرنگار : 50980