اختتامیه هشتمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری «فانوس» به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد

آیین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس به میزبانی چهارمحال و بختیاری امروز، با حضور امیر سرتیپ نبی سهرابی، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جمعی از مسئولان ملی و استانی در اتاق بازرگانی استان برگزار شد.

مصطفی محدثی خراسانی امروز دوم آبان‌ماه در این آیین با اشاره به اینکه اینکه فرآیند برگزاری دوره هشتم بلافاصله پس از پایان هفتمین دوره این جشنواره آغاز شد، اظهار کرد: عموماً نگاه‌ها به جشنواره‌ها در حوزه سوژه‌یابی و پرداخت سوژه‌ها در حوزه دفاع‌مقدس مفهومی اما طبق معمول تکراری است.

محدثی خراسانی افزود: درصدد هستیم تا تلاش‌های ذهنی و هزینه‌های مختلفی که در حوزه دفاع‌ مقدس انجام می‌شود به ثمر بنشیند، باید نگاه ادارات که سفارش‌دهنده آثار هستند تغییر پیدا کند.

وی بیان کرد: جمع‌بندی از روند جشنواره طی هشت دوره برگزاری حاکی از آن است که ذهن‌های ما دچار یکنواختی و نگاه‌های تکراری هستند و بیشترین عنصری که می‌تواند تمام این زحمات و هزینه‌ها را به ثمر برساند، نگاه کاشف و متفاوت‌ و تلاش برای بیان ابعاد مغفول‌مانده در حوزه دفاع مقدس است.

محدثی خراسانی بیان کرد: البته نگاه نو و متفاوت در جشنواره وجود دارد اما یکی از مشکلاتی که با آن دست به گریبان هستیم این است که در فراخوان‌ها و در مرحله اجرایی باید «طبق معمول‌ شکنی‌ها» اتفاق بیفتند و این رویکرد در ذهن هنرمندان نیز تسری یابد تا در کشف و در به سامان رساندن سوژه‌ها مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه تعداد آثار رسیده به اولین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس از ۶۰۰ اثر در اولین دوره به بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ اثر افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: این روند رو به رشد، یک نقطه قوت برای این رویداد هنری حوزه دفاع مقدس محسوب می‌شود.

دبیر هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس بیان کرد: از تعداد آثار ارسالی به هشتمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس ۴۵۰ اثر استانی پس از داوری انتخاب و به مرحله کشوری راه یافت و در نهایت ۶۰ اثر برگزیده شدند که امروز تجلیل خواهند شد.

وی گفت: آثار ارسالی به این جشنواره در حوزه هنرهای نمایشی، موسیقی، عکس، سرود، تولیدات رادیویی و ... بوده است.

همچنین منوچهر ذوالفقاری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری دبا اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌های هنری با موضوع دفاع مقدس از تحریف رخدادها و قهرمانی رزمندگان دوران دفاع‌مقدس جلوگیری می‌کند، بیان کرد: قطعاً باید اجرای این برنامه‌ها تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری هشتمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس برگزار شد، تصریح کرد: اختتامیه این جشنواره به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۵۹۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس ارسال شد، گفت: پس از ارزیابی و داوری آثار برگزیدگان معرفی شدند که امروز تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403080201269
  • خبرنگار : 50250