مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد:

توسعه اقتصاد دیجیتال با حمایت ۱۳۵۰ میلیاردی طرح‌های فناورانه استان سمنان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، از تخصیص یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه طرح‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به شرکت‌های فناور استان خبر داد.

سید یاسر حسن‌پور امروز (۲ آبان ماه) در جمع فعالان اقتصاد دیجیتال از سمنان به عنوان یکی از استان های پیشرو کشور در توسعه اقتصاد دیجیتال نام برد و اظهار کرد: اقتصاد دیجیتال مجموعه‌ای از فعالیت‌های اقتصادی مبتنی بر فناوری‌های نوین است که در آن فناوری‌های مبتنی بر ابزار دیجیتال، اصلی‌ترین عامل ایجاد ارزش برای افراد، سازمان‌ها و جامعه است.
وی ضمن تشریح برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به لایه‌های مختلف اقتصاد دیجیتال در استان تصریح کرد: توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات که در اولین لایه‌ی هسته اقتصاد دیجیتال صورت می‌پذیرد، بیشترین سرمایه‌گذاری‌های دولت  در استان را به خود اختصاص داده است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان همچنین ضمن معرفی برخی از مهمترین طرح‌های سرمایه‌گذاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: اقتصاد دیجیتال طی چند سال اخیر توسعه قابل توجهی در استان سمنان داشته است.

وی ادامه داد: با به‌کارگیری ابزارهای دیجیتال مانند اینترنت، دستگاه‌های هوشمند و فناوری‌های نوین نظیر اینترنت اشیاء، امنیت سایبری، فضای ابری و هوش مصنوعی در این حوزه اقداماتی در استان صورت پذیرفته است که از آن جمله می‌توان به طرح‌های: هوشمندسازی مانیتورینگ نیروگاه‌های خورشیدی استان، طرح هوشمندسازی معدن ذغال سنگ، توسعه نرم افزار پلاک خوان خودرو و ...اشاره کرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از اعطای تسهیلات برای توسعه کسب و کارهای حوزه فاوا در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از کسب و کارهای حوزه فاوا، شرکت های فناور و طرح‌های دارای توجیه اقتصادی از طریق اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت دولتی، حمایت مالی می‌کند.

حسن‌پور با بیان اینکه این حمایت طی یک فرآیند مدت‌دار و ساختار یافته تحت نظارت نهادهای متولی انجام می‌شود اظهار کرد: این حمایت‌ها با هدف با رویکرد تثبیت و یا ایجاد اشتغال بیشتر در استان و از طریق ارزیابی و رصد مستمر طرح‌های ذیربط انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403080201086
  • خبرنگار :