حامد علامتی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه «کانون مدرسه» برنامهای است که از چند دهه قبل از سوی کانون پرورش فکری برای تعامل سازنده بین مدرسه و کانون پرورش یعنی بین آموزش رسمی و غیررسمی طراحی و اجرا شده است گفت: برنامههای کانون مدرسه ذیل حضور مربیان کانون در مدارس، حضور مدارس در سطح کانون، تنظیم و تولید طرح درسهای کانون مدرسه و... است.
وی با بیان اینکه کانون به دنبال ارتباط با ساحتها و حوزههایی مانند مدرسه، مسجد، رسانه، خانواده و محله است که بچهها در آن حضور دارند افزود: کانون در جهت تعامل و انجام مأموریت خود سعی دارد نقش خود را در این ساحتها پر رنگ کند.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه تعامل کانون پرورش با مسجد در اساسنامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد ادامه داد: همه باید با کانون پرورش تعامل داشته باشند اما نقش رسانهها در سالهای اخیر پر رنگ شده و محصولات کانون پرورش به شکل بستههای رسانهای مانند فیلم کوتاه، سینمایی، پویانمایی و ... ارائه و حتی در تلویزیون پررنگ شده است.
علامتی با بیان اینکه کانون پرورش، خانواده را به سطح فعالیتهای خود افزوده است گفت: تفاهمنامه مشترک دو سال پیش بین کانون پرورش و آموزش و پرورش درباره کانون مدرسه امضا شد و امسال نیز دنبال میشود.
وی با بیان اینکه با اجرای موفق طرح کانون مدرسه، طرح کانون یار نیز شکل گرفته است افزود: در این طرح اعضای برجسته و موفق کانون به عنوان نماینده کانون در سطح مدارس معرفی میشوند و هدف این برنامه این است که کنشگری اجتماعی و فرهنگی از سطح مدرسه فرا گرفته شود.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه در سال گذشته جمعا ۱۳۳۶ کانون یار وجود داشته گفت: برای سال جاری رسیدن به ۵۰۰۰ کانون یار یعنی فعال سازی ۵۰۰۰ مدرسه در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا، طرح «کانون مدرسه» گامی مهم برای تحقق دستیابی به اهداف تربیتی آموزشوپرورش است که هدف از ایجاد طرح کانون مدرسه را کمک به احیای معاونت پرورشی و فعالیت کانون است.
انتهای پیام