مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی:

جایگاه انجمن اولیا، مربیان و خانواده‌ها در تعلیم و تربیت باید احیا شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه جایگاه انجمن اولیا و مربیان و نقش اثرگذار خانواده‌ها در تعلیم و تربیت باید احیا شود، گفت: آموزش و پرورش نه ادعا دارد و نه به تنهایی می‌تواند بار تعلیم و تربیت را به تنهایی به دوش بکشد، متاسفانه در برخی موارد ارتباط بین اولیا و مدرسه به مسایل مالی ختم و در آن خلاصه شده است.

مسعود سعادتی روز دوشنبه ۳۰ مهرماه در همایش انجمن اولیا، مربیان و تعالی فرزندان، ضمن ابراز خرسندی از گردهمایی دغدغه‌مندان تعلیم و تربیت به مناسبت گرامیدشت هفته اولیا و مربیان، این همایش، تربیت فرزندان را فصل مشترک همه خانواده‌ها خواند و اظهار کرد: آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که متعلق به تمام آحاد جامعه و خانواده‌ها است؛ چرا که آموزش و پرورش امروز همان چیزی است که حتی آیندگان هم برای تربیت فرزندان به آن نیاز خواهند داشت و همه ۹۰ میلیون ایرانی در آموزش و پرورش، سهم و حق مطالبه و تکلیف دارند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این گردهمایی نشان می‌دهد همه ما نگران تربیت فرزندانمان هستیم و مدرسه جایی است که این اتفاق مبارک در آن رقم می‌خورد و انجمن اولیا و مربیان در این میان و در تقویت ارتباط بین عوامل موثر در تربیت، نقش اثرگذاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: چه کسی دلسوزتر از خانواده‌ها و دغدغه‌مندتر از آنان نسبت به فرزندانشان است؛ از این رو اولیا می‌توانند نقش تربیتی خود را در مدرسه و در کنار مربیان ایفا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اهمیت مسائل دانش‌آموزان و دغدغه‌مندی رهبر معظم انقلاب نسبت به این مسئله، اظهار کرد: در حال حاضر، همه باید در این خصوص، دغدغه‌مند باشیم‌. آموزش و پرورش از لحاظ دانش، آموزش، پرورش، تجهیزات و زیرساخت‌ها همه ساله قوی‌تر از سال گذشته می‌شود؛ در خصوص مسائل تربیتی نیز نیازمند همراهی اولیای محترم هستیم.

وی بازتعریف برخی قوانین در راستای تسهیل ارتباط دوجانبه بین اولیا و مربیان را امکان‌پذیر دانست و با اشاره به برخی توفیقات انجمن اولیا و مربیان استان گفت: عملکرد استانمان در مبحث ساماندهی سرویس مدارس و لباس فرم دانش‌آموزان، مورد توجه قرار گرفت و در راستای ارتقا کیفیت آموزش و پرورش، از پیشنهادهای کارساز، استقبال می‌کنیم.

وی متذکر شد: امور مدرسه باید با مصوبات انجمن اولیا و مربیان پیش رود. اولیا در بسیاری از مدارس به صورت خودجوش وارد میدان شده‌اند و در هر برنامه‌ای کنار ما هستند. امید است با تداوم همراهی اولیای محترم، شاهد آموزش و پرورشی پیشرفته با توان تربیت انسان‌های در تراز نام انقلاب اسلامی باشیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403073023217
  • خبرنگار : 50004