مختصص طب سنتی و داروهای گیاهی:

یکی از موارد مهم در مراقب‌ها نگرش به شیوه و سبک زندگی است

مختصص طب سنتی و داروهای گیاهی گفت: بسته به سن کودکان و تجویز پزشک از داروهای گیاهی استفاده شود. 

نرجس خواصی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تقویت سیستم ایمنی کودکان در فصل سرما به طرق مختلف مراقبت اعم واکسیانسیون و رعایت بهداشت فردی، اظهار کرد: یکی از موارد مهم در مراقب‌ها نگرش به شیوه و سبک زندگی است.

وی با اشاره به شیوه‌های مراقبتی بر حسب طب سنتی، پرخوری، بدخوری و مصرف تنقلات که هیچ ارزش غذایی ندارند را زمینه‌سازی بر ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن عنوان کرد و افزود: مصرف بیش از حد کربوهیدرات، کافی نبودن خواب و عدم استفاده از میوه و سبزیحات سیستم ایمنی فرزندانتان را ضعیف خواهد کرد. 

این متخصص طب سنتی با اشاره به مصرف سرخارگل به صورت فرآورده‌های دارویی به عنوان یکی از موارد تقویب سیستم ایمنی، اظهار کرد: این گونه داروهای برای زیر ۶ سال توصیه نمی‌شود اما برای بچه‌های بزرگ‌تر قابلیت استفاده دارد. 

خواصی با اشاره با استفاده از فرآورده‌های بره موم مثل شربت آن، گفت: تاکید می‌کنیم خانواده‌های از سوپ‌ وآش‌های پر سبزیجات حتما استفاده کنند. 

او با اشاره به اینکه سوپ جو به همراه گردن مرغ که دارای مقداری چربی است در طب ایرانی علاوه بر رفع یبوست سیستم ایمنی بدن را تقویت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: در آش‌هایی که به فرزندانتان می‌دهید از سبزیجات پخته تازه بلغور و جو استفاده کنید. 

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403073022798
  • خبرنگار : 50534