دادستان:

فوتی‌های مصرف مشروبات الکلی همدان به ۱۵ نفر رسید/ بازداشت ۳۰ متهم پرونده فروش امتیاز بانک رسالت

دادستان عمومی و انقلاب همدان از فوت ۱۵ نفر بر اثر مسمومیت با مصرف مشروبات الکلی خبرداد و گفت: در استان همدان ۱۰۰ نفر به دلیل مصرف مشروبات الکلی مسمومیت داشتند که از این تعداد تا کنون ۱۵ نفر فوت کرده‌اند.

عباس نجفی یکشنبه ۲۹ مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: به‌سمت شناسایی عاملین توزیع مشروبات الکلی در استان رفتیم که تاکنون هشت نفر از عاملین اصلی بازداشت شدند.

وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از متانول توسط یکی از واحدهای تجهیزات پزشکی همدان تأمین شده که متصدی این واحد بازداشت شده است.

دادستان همدان درباره پرونده بانک رسالت نیز خاطرنشان کرد: بررسی‌های اولیه حکایت از این دارد که محدودیت‌های خرید و فروش تسهیلات، مورد توجه برخی بانک‌ها به‌طور ویژه بانک رسالت قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه بررسی‌های دقیق در حال انجام است، ادامه داد: در راستای حرکت به سمت بانکداری الکترونیک، بانک قرض‌الحسنه رسالت با رویکرد پرداخت تسهیلات به اشخاص شعب فیزیکی خود در استانها را جمع کرده و بستر فضای الکترونیک را ایجاد کرده که هرکسی به راحتی می‌تواند در چند دقیقه فرایند بانکی را انجام دهد و سپرده‌گذاری کند و پس از مدتی بانک تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای را به سپرده‌گذاران خود پرداخت می‌کند.

نجفی با بیان اینکه در پرونده بانک رسالت تعدادی افراد سودجو از افرادی که سپرده‌گذاری کردند وام می‌خریدند، یادآور شد: در بستر همراه بانک رسالت امکان انتقال وام به فرد ثالث وجود داشته که واسطه‌ها فروشنده و خریدار را شناسایی می‌کردند و توافقی بین خریدار و واسطه صورت می‌گرفت که این فرایند یکی دو سال اخیر بوده است که اخیر وجوه دچار انحراف شده و وجه واریز نشده و باید اقساط را پرداخت کنند.

دادستان همدان با بیان اینکه ۱۷۷۳ شاکی در زمینه پرونده فروش امتیاز وام بانک رسالت وجود دارد، اظهارکرد: تاکنون ۳۰ متهم شناسایی و بازداشت شدند که هشت نفر از متهمان اصلی با قرار سنگین بازداشت هستند و در این زمینه نیز اقدامات خوبی صورت گرفت به‌طوریکه چند دستگاه خودرو، آپارتمان و موتورسیکلت توقیف شده است. ضمن اینکه یک شعبه بازپرسی ویژه برای این موضوع درنظر گرفته شده است.

نجفی با تأکید براینکه در این پرونده فعلا موضوعی مستقیم متوجه بانک رسالت نیست اما اگر متوجه شویم تخلفی شده به‌طورقطع ورود خواهیم کرد، گفت: فعلا در پرداخت اقساط، مراعات حال وام‌گیرنده و ضامن شده و موردی از ابلاغ عدم پرداخت اقساط نداشتیم‌ تا پرونده پیش رود. در فرآیند بازپرسی و دادگاه نقش هر یک از افراد مشخص خواهدشد.

در حوزه اقتصاد مقاومتی رویکرد دستگاه قضا ۱۲ واحد تولیدی استان بازرسی شده که بیش از ۵۰ واحد تولیدی در دادسرا موضوعات و چالش ها به جد پیگیری شدن است.

دادستان همدان در پاسخ به سوال ایسنا درباره ترک فعل مدیران در زمینه آب شرب شهر همدان، خاطرنشان کرد: برای مقابله با کمبود آب ورود بسیار خوبی در حوزه تملک و تخصیص آب چاه کشاورزی داشتیم و برای ترک فعل مدیران در مسئله آب موضوع به تهران ارجاع داده شده است.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره وضعیت پرونده کارخانه کیوان نیز گفت: در خصوص وضعیت کارخانه کیوان هلدینگ مربوطه بدهی سنگینی به تامین اجتماعی و اداره مالیات دارند به طوری‌که افزون‌بر یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند و فعلا امکان واگذاری مجموعه به دولت وجود ندارد.

نجفی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره ورود اتباع بیگانه به استان نیز، گفت: بیش‌از ۱۳۰۰ نفر در استان شناسایی شده که از استان خارج شده‌اند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072922389
  • خبرنگار : 50034