مدیرعامل شرکت گاز فارس:

فرهنگ‌سازی مصرف گاز به معنای استفاده کمتر یا قطع مصرف انرژی نیست

مدیرعامل شرکت گاز فارس با تأکید بر اینکه به منظور رفع ناترازی‌ها در مصرف انرژی به دنبال فرهنگ‌سازی مصرف گاز هستیم، تأکید کرد: این کار به معنای استفاده کمتر یا قطع مصرف انرژی نیست، بلکه هدف استفاده بهینه و جلوگیری از استفاده بیش از حد یا هدر دادن منابع انرژی است.

نخستین نشست هماهنگی و هم‌اندیشی مدیریت تأمین انرژی و برنامه‌ریزی استان فارس جهت استفاده از سوخت دوم جایگزین گاز، در پاییز و زمستان سال جاری با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان فارس، مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، متولیان حوزه انرژی در استان و جمعی از صاحبان صنایع و تولیدکنندگان کلان استان امروز، ۲۸ مهرماه به میزبانی شرکت گاز استان برگزار شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس در این نشست پس از استماع سخنان و دغدغه‌های صنعتگران و تولیدکنندگان استان به تشریح شرایط موجود صنعت گاز در کشور و استان پرداخت و گفت: ناترازی گاز در ایران به‌ عنوان یکی از چالش‌های مهم بخش انرژی کشور شناخته می‌شود که این وضعیت به‌ویژه در فصل زمستان و با افزایش مصرف خانگی و صنعتی، نیاز به مدیریت و تدبیر دارد.

وحید بهفر، همکاری همه‌جانبه دولت، بخش خصوصی و مصرف‌کنندگان در این مسیر را ضروری عنوان کرد و گفت: تعامل بین سازمان‌های متولی انرژی با صنایع انرژی‌بر می‌تواند از ایجاد برخی چالش‌های آینده جلوگیری کند و به همین منظور تمهیدات و اقداماتی برای این موضوع پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس تأکید کرد: برگزاری این‌گونه نشست‌ها در استان و بررسی ملاحظات درون استانی موجب هماهنگی و هم راستا شدن مدیریت استانی مصرف گاز و مدیریت ملی تولید و توزیع گاز شده و از پیامدهای ناترازی گاز می‌کاهد.

بهفر با اشاره به اینکه ناترازی میان تولید و مصرف در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف انرژی از جمله آب و برق نیز وجود داشته است، گفت: ناترازی گاز از حساسیت بالایی برخودار است چرا که بیش از ۸۰ درصد سوخت نیروگاه‌های کشور گاز است و اگر اختلالی در تولید گاز ایجاد شود دیگر مشکلات نیز یک به یک رخ نمایان می‌کنند. 

وی فرهنگ‌سازی مصرف گاز را شاه کلید رفع ناترازی عنوان کرد و گفت: ما به دنبال فرهنگ‌سازی مصرف هستیم و این لزوماً به معنای استفاده کمتر یا قطع مصرف انرژی نیست، بلکه هدف استفاده بهینه و جلوگیری از استفاده بیش از حد یا هدر دادن منابع انرژی است که تغییرات ساده رفتاری و افزایش راندمان صنایع می‌تواند به آن کمک کند.

بهفر با اشاره به اضافه شدن سالانه ۱۰ تا ۱۵ درصدی مشترکان در بخش‌های مختلف تصریح کرد: با تمامی محدودیت‌ها شرکت گاز استان برحسب وظایف و قوانین به تعهدات خود عمل کرده و بر طبق سیاست‌های ابلاغی از مرکز دیسپیچینگ ملی گاز ایران رفتار کرده است. 

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس یادآور شد: عمل به قوانین و داشتن چشم‌انداز و برنامه مشخص، مشکلات احتمالی ناشی از ناترازی گاز را در بخش‌های مختلف تقلیل خواهد داد. 

وی اظهار کرد: درب‌های شرکت گاز استان به روی تمامی صنعتگران و تولیدکنندگان جهت برگزاری جلسات تخصصی گشوده است و این آمادگی وجود دارد تا مسائل و مشکلات مرتفع و در صورت لزوم به مراجع کشوری ارجاع و پیگیری شود. 

بهفر ابراز امیدواری کرد: با اجرای تدابیر مناسب از جمله فرهنگ‌سازی، بهینه‌سازی مصرف و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها بتوان از شدت این ناترازی کاست و به ثبات در تأمین گاز کشور دست یافت.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072821483
  • خبرنگار :