المپیاد هندسه ایران فرصتی برای شناسایی و معرفی استعدادهای هندسه زنجان

رئیس اداره استعدادهای درخشان استان زنجان گفت: برگزاری المپیاد هندسی فرصتی مناسب برای شناسایی و معرفی استعدادها و ترویج تفکر هندسی بین اقشار مختلف اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان، دانشگاهیان است.

حسین تاران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره یازدهمین المپیاد هندسه ایران‌، اظهار کرد: المپیاد هندسه ایران رویدادی است که با پیشنهاد سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و همت معاونت استعدادیابی و توانمندسازی فراگیر سازمان‌ به المپیادهای علمی و رسمی دنیا اضافه شده است و هر ساله در سطح جهان برگزار می‌شود.

 وی با بیان این که پنجاه و هشت کشور دنیا در این المپیاد شرکت کرده‌اند، متذکر شد: این آزمون بین‌المللی هم زمان با آزمون داخلی و با همان پرسش‌ها برگزار می‌شود.

تاران اهمیت این المپیاد را در این دانست که ایران اسلامی برای یازدهمین دوره مدیریت برگزاری آن را به صورت بین‌المللی بر عهده دارد که از اهداف آن می‌توان به شناسایی و معرفی استعدادهای هندسه و ارائه مسیر علمی مناسب، عمومی کردن تفکر هندسی، ایجاد بستری برای ارتباط بین علاقمندان به هندسه و فرصتی مناسب برای تبادل دانش و تجربیات دبیران هندسه و ترویج تفکر هندسی بین اقشار مختلف اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان، دانشگاهیان و معلمان اشاره کرد .

وی ادامه داد: شرکت کنندگانی که در داخل کشور حائز رتبه برتر می‌شوند ضمن این‌که براساس نمره دریافتی صاحب مدال می‌شوند علاوه بر رتبه داخلی با تمام شرکت کنندگان دیگر کشورها نیز مقایسه شده و در رتبه‌بندی بین المللی نیز شرکت داده خواهند شد؛ از این‌رو، شرکت در این آزمون امکان مقایسه با افراد مطرح در سطح دنیا را برای دانش‌آموزان فراهم می‌سازد .

 وی با توضیح اینکه در یازدهمین دوره المپیاد هندسه ایران‌، ۴۵۰۰ دانش آموزان سمپادی و غیرسمپادی کشور، هم زمان با دانش آموزان سایر کشورهایی که ثبت‌نام کرده به رقابت پرداختند، گفت: دانش‌آموزان شرکت‌کننده استان زنجان در دبیرستان دوره دوم استعدادهای درخشان فرزانگان ناحیه دو زنجان به عنوان حوزه برگزارکننده این المپیاد به رقابت پرداختند.

 به گزارش ایسنا، این دوره از المپیاد در سه سطح مقدماتی (Elementary ) برای پایه‌های هفتم و هشتم، متوسطه (Intermediate ) برای پایه‌های نهم و دهم و پیش‌رفته ( Advanced ) برای پایه‌های یازدهم و دوازدهم، فارغ‌التحصیلان مدارس، دانش‌جویان، معلمان و همه علاقه‌مندان به هندسه طراحی شده بود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403072821315
  • خبرنگار : 50163