رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد

حضور ۷۰هزار امدادگر فعال در هلال احمر/عمل به مُر قانون سرلوحه هلال‌احمر در ششمین دوره انتخابات مجامع

رئیس جمعیت هلال احمر در ششمین دوره انتخابات مجامع این جمعیت، بر عمل به مُر قانون به عنوان سرلوحه کار هلال احمر در ششمین دوره انتخابات مجامع، تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در این مراسم با بیان اینکه کار خیر در این زمانه و در طول عمر هر انسان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: خداوند نعمت را به پیشوایان، شهدا و صدیقین و صالحین می دهد وصالحین افرادی هستند مثل کسانی که در هلال احمر فعال هستند و کار خیر را بدون هیچ گونه مزدی انجام می دهند. 

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه کار در هلال احمر همین خیرات را نصیب انسان‌ها می‌کند، افزود: امیدواریم بتوانیم در هلال احمر به تمام افراد نیازمند و حادثه‌دیده کمک کنیم. 

کولیوند در ادامه با اشاره به فعلیت های جوانان و داوطلبان در بدنه جمعیت هلال احمر گفت: برنامه ۵ ساله جمعیت به طور کامل عملیاتی شده است. در چند سال قبل پایگاه‌های هلال احمر خالی بود و امدادگران علاقه‌ای به حضور در این پایگاه‌ها نداشتند؛ ولی خوشبختانه ۷۰ هزار امدادگر فعال داریم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: حتی انبارهای هلال احمر خالی از آذوقه بود، ولی رئیس جمهور فقید به تقویت این انبارها کمک کرد و حتی خودروها و ناوگان لجستیک هلال احمر فرسوده بود که در چند ماه اخیر ۹۱۶ خودرو به ناوگان هلال احمر در سراسر کشور تزریق شد. 

وی ادامه داد: در برنامه هفتم مصوب شد تمام دستگاه‌ها کمک هایشان به هلال احمر می‌تواند به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب شود. هلال احمر ایران پیشتاز کمک به مردم بحران زده در سراسر دنیا است و در هر نوع امدادرسانی پیشقدم بوده است. 

کولیوند با بیان اینکه هلال احمر کنگره اشغال فلسطین و نقض حقوق بشر دوستانه را برگزار کرد که مورد توجه مجامع بین المللی قرار گرفت، افزود: بعد از حمله تروریستی  انفجار پیچرها در لبنان، ۲۰۰ جراح چشم به هلال احمر اعلام آمادگی کردند تا به لبنان اعزام شوند و بلافاصله عازم لبنان شدیم، چرا که از این حادثه ۳۰۰۰ مجروح چشم در لبنان بر جای مانده بود و تعداد زیادی مجروح این حمله تروریستی را به کشور منتقل کردیم و ۱۲۰۰ عمل جراحی روی آنها انجام دادیم و ۸۰ درصد آنها کاملا بهبود پیدا کردند. 

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: رژیم صهیونیستی اجازه امدادرسانی در هر نقطه‌ای که بمباران کرده بود را نمی‌داد و با موشک‌های سنگر شکن آنجا را بمباران می‌کردند و هلال احمر ایران اولین جمعیتی بود که به لبنان رفت. 

وی ادامه داد: یک بیمارستان صحرایی در مرز سوریه و لبنان ایجاد کردیم و اقلام زیستی، امدادی، درمانی و غذایی را به این بیمارستان منتقل کردیم و این بیمارستان که توسط رژیم صهیونیستی بمباران شد توانایی اسکان ۱۰۰ هزار نفر آواره لبنانی را داشت.

کولیوند گفت: صلیب سرخ جهانی تمام قد از هلال احمر و خدمات آن حمایت کرده است. 

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در ششمین دوره انتخابات مجامع آنچه برای ما مهم بود این بود که افراد دلسوز و دارای شناخت از هلال احمر در این انتخابات وارد شدند. در این مرحله به مُر قانون عمل کردیم.  

کولیوند با بیان اینکه اساس کار هلال احمر عدالت، کمک به مستمندان و مبارزه با فساد و خودبینی است، ادامه داد: در همین راستا تلاش کردیم که انتخابات مجامع هلال احمر در صحت کامل برگزار شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وی در ششمین دوره انتخابات مجامع این جمعیت، بر عمل به مُر قانون به عنوان سرلوحه کار هلال احمر در ششمین دوره انتخابات مجامع، تأکید کرد. 

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403072720767
  • خبرنگار :