رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور خبر داد

قوانین دامپزشکی تا سال آینده اصلاح می‌شوند

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور از اصلاح قوانین دامپزشکی به دستور رئیس جمهور تا سال آینده خبر داد. 

دکتر حامد زارعی در آیین روز ملی دامپزشکی که امشب (۲۶ مهرماه) در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با تبریک صد سالگی دامپزشکی ایران اظهار کرد: زحماتی که در سال‌های اخیر کشیده شد سبب شده وفاق و همدلی در حوزه دامپزشکی اتفاق بیفتد. دامپزشکی امروز نه تنها دامپزشکی ۱۰ سال گذشته بلکه دامپزشکی یک سال گذشته هم نیست. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: الفبای دامپزشکی در حوزه بهداشت عمومی و امنیت غذایی تعریف شده است. دامپزشکی نقش بی بدیلی در بهداشت عمومی، سلامت و امنیت غذایی دارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این موضوع تاکید داشته و برنامه هفتم بر این اساس تدوین شد. سال‌ها است مسئولان و ناظران فنی و بهداشتی آزرده خاطر هستند زیرا به دلیل تفسیرهای غلط قانون، اشتباه‌هایی رخ داده است. امسال رئیس جمهور دستور داد سریع بندها و احکام برنامه هفتم به آیین نامه تبدیل شود بنابراین به زودی قانون خوب و بی بدیلی در این زمینه خواهیم شد.

زارعی عنوان کرد: نقش حوزه‌های مختلف دامپزشکی از جمله حیوانات خانگی و کوچک، قابل انکار نیست و باید ما بهداشت عمومی را کنترل کنیم. بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که اگر درمان نشود تاثیر آن بر سلامت جامعه قابل انکار نیست. 

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: چرا باید سال گذشته چند نفر را به علت ابتلا به هاری از دست بدهیم؟ چرا باید همچنان شاهد مرگ و میر به دلیل ابتلا به بیماری هاری مشترک باشیم؟

وی عنوان کرد: این حرفه بسیار رو به فزونی است و آینده روشنی برای آن ترسیم خواهد شد. همه به این رسیده‌اند که دامپزشکی نقش بی بدیلی دارد و رئیس جمهور دستورهای خوبی در این زمینه داده است و در ماه ها و سال آینده بسیاری از قوانین این حوزه اصلاح خواهد شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403072620478
  • خبرنگار : 50225