حزب‌الله: مقاومت در میدان اوضاع را علیه نتانیاهو تغییر داد

عضو حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه تحقق آتش‌بس در این کشور به دست نبیه بری است، گفت: رزمندگان مقاومت در میدان اوضاع را علیه بنیامین نتانیاهو تغییر دادند.

به گزارش ایسنا، «شیخ حسن فضل‌الله» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت دشمن جنگی را آغاز کرده که در آن مقاومت را حذف کند، اما مقاومت باقی و استوار می‌ماند.

وی ادامه داد: دشمن برای این جنگ برنامه‌ریزی کرده و سال‌هاست که اهداف خود را مشخص کرده اما آن را به خاطر جنگ نسل‌کشی در غزه به تاخیر انداخت. دشمن عامدانه سیاست راهبرد سوخته را دنبال می‌کند تا منطقه حائلی تشکیل دهد و هدف آن این است که جنوب لیتانی را بخشی از موجودیت خود قرار دهد. ما هیچ چاره‌ای جز کمک به رزمندگان مقاومت نداریم.

حسن فضل الله تاکید کرد: هیچ چیزی از ملت ما محافظت نمی‌کند مگر پایبندی به حق خود در مقاومت و همبستگی میان لبنانی‌ها. بنیامین نتانیاهو با ترور رهبر ما و کشتارهای هولناک گمان می‌کرد که می‌تواند خاورمیانه جدیدی را تحمیل کند. رزمندگان مقاومت در میدان اوضاع را علیه نتانیاهو تغییر دادند. مردم ما به حق خود در دفاع از سرزمین پایبند است و متوهمان باید از سرمستی نتانیاهو بیدار شوند.

وی گفت: ما در سه محور تلاش می‌کنیم و نخستین آن میدان است و آنچه در آنجا رخ می‌دهد حماسه‌های قهرمانانه‌ای است که در تصاویر و کلمات نمی‌گنجد. دشمن تا امروز نتوانسته بر هیچ روستایی مسلط شود. ثبات مقاومت و تداوم شلیک موشک به تنهایی بیانگر شکست متجاوز در تحقق اهداف خود است.

عضو پارلمان لبنان اظهار داشت: «نبیه بری» رئیس پارلمان و «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر برای دستیابی به آتش‌بس تلاش می‌کنند و ما هم با بری هماهنگ هستیم. تشکیلات حزب‌الله و جنبش امل با ظرفیت حداکثری برای کمک به آوارگان تلاش می‌کنند. ما نقش خود را در مقابله با دشمن ایفا کرده و انتخاب ما این است که در خدمت مردم خود باشیم.

حسن فضل‌الله عنوان داشت: آتش‌بس در دست بری و با همکاری میقاتی است. ما به هیچ جزئیاتی در ارتباط با مذاکرات وارد نخواهیم شد و معتقدیم که بری قادر به تحقق منافع میهن است.

وی همچنین گفت: دشمن نتوانسته است هیچ یک از اهداف خود را در بازگرداندن شهرک نشینان به شمال اراضی اشغالی و دور کردن رزمندگان مقاومت محقق کند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072620352
  • خبرنگار : 71475

برچسب‌ها