رئیس بهزیستی شهرستان بم:

۳۰ سال آینده ۲۰ درصد جمعیت، سالمند خواهد بود

رئیس بهزیستی شهرستان بم گفت: ۱۰ درصد از جمعیت کشور ما را سالمندان تشکیل داده‌اند و در ۳۰ سال آینده ۲۰ درصد جمعیت سالمندان خواهند بود که باید برای این معضل چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی کرد .

دکتر محمد ابوذری ۲۵ مهرماه در همایش فرهیختگان و پیشکسوتان شهرستان بم به کاهش نرخ باروری اشاره کرد و افزود: یکی از مسائل امروز جامعه ما کاهش نرخ باروری است که جمعیت روزبه‌روز کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اثرات منفی کاهش جمعیت کشور در آینده افزود: یکی از موضوعاتی که وجود دارد نرخ رشد جمعیت سالمندی است که ۱۰ درصد از جمعیت کشور ما را سالمندان تشکیل داده‌اند و در ۳۰ سال آینده ۲۰ درصد جمعیت سالمندان خواهند بود که باید برای این معضل چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی کرد .

ابوذری بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در بهزیستی تدوین شده، طرح فرزانگان است و از تجربیات سالمندان به ویژه فرهیختگان به عنوان گنجینه عمل استفاده می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بم گفت: نقشی که یک سالمند می‌تواند در جامعه داشته باشد به عنوان حافظان فرهنگ و سنت‌ها هستند که می‌توان این تجربیات را به نسل‌های آینده منتقل کرد .

ابوذری خاطرنشان کرد: گاهی اوقات صدای سالمندان در جامعه شنیده نمی‌شود و تنها کسانی که می‌توانند صدای این قشر را به گوش مسئولان امر برسانند خود سالمندان هستند و با راه‌اندازی بنیاد فرزانگان می‌توان به این امر کمک کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403072519535
  • خبرنگار : 50474