دیوید کامرون به دنبال تحریم ۲ وزیر رژیم صهیونیستی بود

دیوید کامرون افشا کرده که می‌خواسته دو نفر از اعضای افراطی رژیم صهیونیستی را بابت حمایت‌شان از شهرک‌نشینان خشن و درخواست‌ها برای متوقف کردن ورود کمک‌ها به غزه تحریم کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر پیشین خارجه انگلیس گفت، می‌خواسته علیه «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی این رژیم در روزهای آخر وزارتش در امور خارجه انگلیس تحریم وضع کند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، وی این دو مرد را «افراطی» توصیف کرد و گفت که تحریم‌ها راهی برای اعمال فشار بر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است تا بر اساس قوانین بین‌المللی رفتار کند.

کامرون ادامه داد: «وقتی به حرف‌هایی که اینها گفته‌اند، نگاهی می‌اندازید، متوجه می‌شوید که مردم را تشویق می‌کنند تا از ورود کمک‌ها به غزه جلوگیری کنند، شهرک نشینان افراطی در کرانه باختری اشغالی را تشویق می‌کنند تا کارهای مخوفی انجام دهند.»

وزیر خارجه پیشین انگلیس در پاسخ به اینکه چرا این تحریم‌ها وضع نشد، گفت، به او توصیه شد که در جریان انتخابات چنین اقدامی، خیلی سیاسی است.

اسموتریچ اخیرا بابت اینکه گفته بود متوقف کردن ورود کمک‌های غذایی به غزه هم «اخلاقی» و هم «عادلانه» است، مورد انتقاد قرار گرفته بود و بن گویر هم بابت حمایت از گسترش شهرک‌های غیرقانونی صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی محکوم شده بود.

دیوید لمی، وزیر امور خارجه کنونی انگلیس نیز این دو مرد صهیونیست را محکوم کرده اما در جریان مناظره ماه گذشته مجلس عوام، از اظهارنظر درباره تحریم این دو امتناع کرد.

دیوید کامرون همچنین به لندن تاکید کرد که بار دیگر به مساله تحریم‌ها نظری بیندازد و استدلال کرد، این پیشنهادش بهترین راه برای اعمال فشار بر نتانیاهو بود تا تعلیق صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی.

وی خاطرنشان کرد: «فکر می‌کنم که دولت بابت تحریم تسلیحاتی اشتباه کرد چون اگر شما از یک طرف به اسرائیل در مقابل حمله از سوی ایران حفاظت می‌کنید اما از طرف دیگر صادرات تسلیحات را به اسرائیل متوقف می‌کنید، این سیاستی است که راه به جایی نمی‌برد.»

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403072418586
  • خبرنگار : 71129