ناظر ویژه مرکز آمار ایران:

همه امکانات در خدمت اجرای موفق سرشماری کشاورزی قرار گیرد

ناظر ویژه مرکز آمار ایران و مدیر کل نقشه و اطلاعات مکانی مرکز آمار ایران گفت: تلاش شود تا همه امکانات و نیروهای متخصص حوزه کشاورزی در خدمت اجرای موفق سرشماری کشاورزی قرار بگیرند.

بهنام نصوحی ۲۳مهرماه در جلسه ای با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی و عوامل اجرایی دست اندر کار سرشماری کشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: روش‌های سنتی برای آماربرداری دیگر پاسخگو نیست و نظام آماری باید مدرن سازی شود.

وی ادامه داد: آمارگیری ثبتی مبنا، یکی از روشهای مدرن و جدید است و در این باره ستاد ملی سرشماری ثبتی تشکیل شده است و آمار و داده, های مختلف دستگاههای اجرایی در مرکز ملی آمار جمع آوری، پردازش، استخراج و نتایج آن منتشر می‌شود.

وی اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای سرشماری کشاورزی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هماهنگی خوبی در استان بین عوامل اجرایی سرشماری وجود دارد و امیدوار هستیم که نتایج سرشماری در نظام برنامه ریزی صحیح و اصولی برای این بخش موثر واقع شود.

همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌غربی و مدیر اجرای سرشماری استان در این جلسه گفت: در نظر داریم همکاری و مشارکت دستگاههای اجرایی را به عنوان یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی لحاظ کنیم.

حسین سپهری با اشاره به اینکه همه امکانات استان را برای اجرای موفق سرشماری بسیج کرده‌ایم، گفت: در جلسات مختلف بر همکاری دستگاههای اجرایی طبق مصوبه هیات وزیران تاکید کرده‌ایم تا مشارکت فعالانه‌ای در فرآیند اجرای سرشماری کشاورزی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مقدمات اجرای سرشماری کشاورزی در استان فراهم شده است، افزود: با توجه به اینکه کشاورزی یکی از پایه‌های اقتصاد و اشتغال این استان است ضروری است تا با در دست داشتن آمار و ارقام صحیح، برنامه ریزی اصولی برای این بخش صورت پذیرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403072318163
  • خبرنگار : 50136