سازمان ملل: کشتارهای اسرائیل در غزه با حمایت تسلیحاتی غرب ادامه دارد

گزارشگر ویژه سازمان ملل در پیامی به تداوم کشتار و قتل‌عام فلسطینی‌ها در غزه به دست نظامیان صهیونیست و با پشتیبانی غرب و تسلیحات ساخت آن اشاره کرده و گفت پیشرفتی در حل‌وفصل مسئله فلسطین که آغاز آن به ده‌ها سال پیش باز می‌گردد، حاصل نشده است.

به گزارش ایسنا،‌ «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در میان تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: در همین حال که صحبت می‌کنیم، می‌نویسیم، توییت می‌کنیم، هق‌هق می‌کنیم، نیروهای اسرائیلی در حال ارتکاب قتل‌عام دیگری در شمال غزه هستند. مردم جبالیا هم به صورت گروهی و هم به تک‌تک در میان ظلم و سادیسم وصف‌ناپذیر توسط اسرائیلی‌هایی کشته می‌شوند که پذیرفته‌اند جلادان مامور به اجرای یک برنامه نسل‌کشی با سلاح‌های ساخت غرب و با پشتیبانی آن باشند.

آلبانیز افزود: فکر این که ما می‌دانیم اسرائیل چه می‌کند ولی در کل، نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم، افکارم را آشفته می‌کند. با نگاهی به عقب و جایی که ۱۰۰ سال پیش بودیم، به نظر می‌رسد پیشرفت چندانی حاصل نشده است.

حملات کورکورانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه با هدف ادعایی «نابودی حماس» از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ و روز پس از عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر توسط جنبش حماس علیه اراضی اشغالی ادامه دارد. در این حملات،‌ اماکن و زیرساخت‌های غیرنظامی، از جمله بیمارستان‌ها، مساجد، کلیسا، ساختمان‌های مسکونی، اردوگاه‌های آوارگان، مدارس و نهادهای مردمی و امدادی وابسته به سازمان ملل نیز با نقض قوانین بین‌المللی جنگ مورد حمله قرار گرفته‌اند.

۸۵ درصد جمعیت غزه در شرایطی آواره شده‌اند که غزه به دلیل قرار داشتن در محاصره انسانی رژیم صهیونیستی با کمبود شدید مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی و آب سالم مواجه است و روند تحویل کمک‌های انسانی به دلیل تبدیل شدن گذرگاه‌های مرزی مهم به مناطق جنگی و مانع‌تراشی‌های ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان به کُندی انجام می‌شود. نگرانی‌ها درباره بروز فجایع انسانی از جمله قحطی مداوم در غزه تا ماه نوامبر افزایش یافته است.

بیش از ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی غزه در نتیجه این حملات از بین رفته‌اند و آوارگان به دلیل تخریب کامل منازل خود امکان بازگشت به خانه‌هایشان را ندارند. طبق گزارش‌ سازمان ملل، آواربرداری غزه در دوران پساجنگ، به حدود ۱۴ سال زمان نیاز دارد.

بیش از ۴۲ هزار نفر از جمعیت غزه طی حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند که بیشترشان کودکان و زنان هستند.

مذاکرات برای حصول توافق آتش‌بس و تبادل اسرا در این جنگ که طی ۲ دور در دوحه و با میانجیگری آمریکا، قطر و مصر میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی برگزار شد، به دلیل پاسخ ندادن رژیم صهیونیستی به پیشنهادات میانجی‌ها و تعیین برخی شروط تازه در این مذاکرات، از جمله در دست گرفتن کنترل گذرگاه مهم فیلادلفیا در مرزهای مصر و نوار غزه و کنترل تردد شهروندان فلسطینی در شمال نوار غزه، بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403072317689
  • خبرنگار : 71628