آغاز به کار مرحله دوم آموزش سرشماری عمومی کشاورزی سیستان و بلوچستان

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش کلیدی و مهم سرشماری کشاورزی در دستیابی به خودکفایی در تولید محصولات و امنیت غذایی کشور؛ از آغاز مرحله دوم آموزش سرشماری عمومی کشاورزی در استان خبر داد.

مختار محسن مبارکی امروز دوشنبه در آیین مراسم آموزش سرشماری عمومی کشاورزی اظهار کرد: برای برنامه ریزی صحیح در بخش کشاورزی، نیاز به اطلاعات دقیق و بهنگام در سطح آبادی ها و شهرها است که فقط از سرشماری به دست خواهد آمد.

وی افزود: در مرحله دوم آموزش سرشماری عمومی کشاورزی ویژه معاونان فنی و آموزشی و کارشناسان مسوول فنی و اجرایی شهرستان‌ها از ۲۲ مهر ماه به مدت پنج روز در محل مرکز آموزش شهید خیابانیان سازمان جهاد کشاورزی با شرکت ۹۰ نفر فراگیر از سیستان و بلوچستان در زاهدان آغاز به کار کرده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مرحله سوم آموزش در ۱۰ نقطه در سطح مراکز شهرستان ها برای آمارگیران از ۳۰ مهر شروع خواهد شد.

وی تاکید کرد: مهمترین طرح کشور سرشماری عمومی کشاورزی است؛ چرا که سلامت و امنیت غذایی در گرو سرشماری دقیق و جمع آوری اطلاعات است.

مبارکی گفت: داده‌هایی که از سرشماری این طرح به دست می‌آید به حوزه برنامه‌ریزی و تدوین اسناد کمک می‌کند؛ چرا که وضعیت کشاورزی در ابعاد مختلف را نشان می‌دهد، بنابراین جمع آوری دقیق این داده‌ها به امنیت غذایی و نوع برنامه‌ریزی این بخش کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072317466
  • خبرنگار :