استاندار آذربایجان شرقی:

جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی آذربایجان شرقی نیازمند مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاری است

استاندار آذربایجان شرقی جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی استان را نیازمند مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی دانست و گفت: باید کاری کنیم که با دیپلماسی اقتصادی، آذربایجان شرقی به جایگاه تاریخی خود بازگردد.

بهرام سرمست در نشست با صنعتگران و تولیدکنندگان شهرک صنعتی بیلوردی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران، بال و پر ما در حرکت به سمت توسعه و پیشرفت هستند، اظهار کرد: باید با همت سرمایه‌گذاران و صنعتگران کاری کنیم که در این شرایط اقتصادی هم واحدهای تولیدی را فعال کنیم و هم بهره‌وری بخش تولید را بالا ببریم.

وی با اشاره به فعال بودن ۴۳ واحد تولیدی از مجموع ۶۶ واحد مستقر در شهرک صنعتی بیلوردی افزود: این شهرک، شهرک فعالی است اما توسعه و تامین زیرساخت‌های آن اهتمام ویژه‌ای را می‌طلبد.

وی با اشاره به فعالیت واحدهای کشت گلخانه‌ای در این شهرک گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای، اصلاح الگوی کشت و روش‌های نوین آبیاری از اولویت‌های من در مدیریت استان است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی با وجود اینکه یک استان صنعتی است، اما زیرساخت‌های آن ضعیف است، مطرح کرد: بیش از ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان توسط بخش خصوصی انجام شده و لازم است زیرساخت‌های موردنیاز این بخش در استان مهیا باشد.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص توسعه شهرستان هریس هم بیان کرد: هرچند هریس نسبت به گذشته تحول یافته اما سرعت پیشرفت باید متناسب با زمان حاضر باشد.

وی بر حل مشکل زمین کارخانه فیلترسازی توسط شرکت ‌شهرک‌های صنعتی، حل مشکل ثبت سفارش کارخانه شیشه توسط اداره‌کل صمت و حل مشکلات گلخانه بیلوردی توسط کارگروه تسهیل استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، تعدادی از تولیدکنندگان و صنعتگران شهرک صنعتی بیلوردی هم در این نشست مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072217130
  • خبرنگار :