پانزدهمین همایش سالانه کولورکتال در شیراز برگزار می‌شود

پانزدهمین همایش سالانه کولورکتال طی روزهای ۲۵ تا ۲۷ مهرماه جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.

رئیس پانزدهمین همایش سالیانه کولورکتال امروز، ۲۲ مهرماه در نشست خبری این همایش که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، گفت: این همایش ۳ روزه در دو بخش مربوط به انجام عمل جراحی و همچنین ارائه مباحث علمی، با هدف ارتقای سطح آموزشی و علمی متخصصان و فوق تخصصان رشته‌های مختلف برگزار می‌‎شود.

احمد ایزدپناه با بیان اینکه عناوین همایش سالیانه کولورکتال در شیراز، با توجه به بیماری‌های شایع در این حوزه انتخاب و با حضور اساتید، پزشکان و صاحبنظران مورد تبادل نظر قرار می‌گیرد، ادامه داد: همچنین در همایش سالیانه کولورکتال در شیراز، شرکت کنندگان با تازه‌های جراحی روده بزرگ بیشتر آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به جایگاه بخش کولورکتال دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از نظر علمی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پیشتازان جراحی روده بزرگ در کشور به شمار می‌رود و پزشکانی نیز از کشورهای مختلف در شیراز در حال گذرندان دوره‌های فلوشیپ هستند و یا دوره‌های خود را به اتمام رساندند.

دبیر علمی پانزدهمین همایش سالیانه کولورکتال در شیراز نیز در این نشست خبری گفت: این همایش با توجه به بیماری‌های شایع در روده بزرگ و بررسی چالش‌های شایع در جراحی‌های روده بزرگ برگزار می‌شود.

سید محمدکاظم تدین افزود: این همایش با هدف ارتقای سطح اعمال جراحی کولورکتال، با حضور بیش از ۳۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در حوزه های مختلف مانند جراحی عمومی، کولورکتال، زنان، کلیه و مجاری ادراری، پوست، روانپزشکی، داخلی، گوارش و بیهوشی برگزار می‌شود.

وی با همچنین از ارائه سخنرانی حدود ۴۵ نفر از اساتید جراحی کولورکتال کشور در این همایش خبر داد و افزود: ۳ سخنران این همایش نیز از کشورهای کانادا و آلمان به صورت مجازی به ارائه محتوای علمی می‌پردازند.

دبیر علمی پانزدهمین همایش سالیانه کولورکتال در شیراز ابراز امیدواری کرد تا با برگزاری این چنین همایش هایی، بتوانیم برای ارتقای سطح علمی جامعه پزشکی گام برداریم.

به گزارش ایسنا، در نخستین روز این همایش، عمل جراحی روده بزرگ در اتاق عمل بیمارستان شهید دکتر فقیهی به صورت زنده برای جراحان عمومی انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072216960
  • خبرنگار :