حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف لبنان

در حملات هوایی بامداد امروز (یکشنبه) رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف لبنان از جمله خانه‌های مسکونی و اطراف بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ده‌ها تن شهید و زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی در سایه حمایت غربی‌ها و سکوت نهادهای بین‌المللی، هر روز دست به جنایات تازه‌ای می‌زند.

در تازه‌ترین اخبار از کشتارهای رژیم صهیونیستی در لبنان، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ساعت ۲:۴۰ بامداد امروز حمله هوایی به مسجد قدیمی شهرک «کفر تبنیت» در استان «النبطیه» داشتند و آن را به طور کامل ویران کردند. همچنین این جنگنده‌ها کمی پس از ساعت سه بامداد امروز آپارتمانی مسکونی در شهرک «بقسطا» در منطقه «الشرحبیل» واقع در شمال شرق «صیدا» را هدف قرار دادند.

در این رابطه خبرنگار شبکه خبری «المیادین» نیز گزار داد این حمله با شلیک سه موشک توسط پهپاد اسرائیلی انجام شد و این سومین حمله به شهرک‌های اطراف شهر صیدا بود. طبق گزارش‌ها در پی این حمله صداهایی در این شهر شنیده شد و خودروهای آمبولانس به محل حمله حرکت کردند. آپارتمان مورد هدف خالی بوده است.

همچنین رژیم صهیونیستی اطراف شهرک «زفتا» در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

آوارگان لبنانی

در منطقه بقاع نیز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز منطقه واقع در حدفاصل دو شهرک «مقنه» و «یونین» در شمال بعلبک را هدف قرار دادند. صلیب سرخ لبنان نیز امروز اعلام کرد در حمله به منزلی در شهرک «صربین» در جنوب لبنان، چهار تن از نیروهای امدادگر این سازمان زخمی شدند.

حملات رژیم صهیونیستی تنها به خانه‌های مسکونی محدود نبوده بلکه این رژیم پایگاه‌های ارتش لبنان، دفاع مدنی، تیم‌های پزشکی و نیروهای یونیفل را نیز هدف قرار می‌دهد.

در همین رابطه مرکز اورژانس وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد روز شنبه حمله هوایی به مرکز دفاع مدنی در «عیتیت» در شهر صور انجام شد که ۲ زخمی بر جای گذاشت. همینطور در حمله روز گذشته به شهرک «تمنین» در بعلبک چهار تن زخمی شدند و خسارات مالی به بیمارستان این شهرک وارد آمد.

آوارگان لبنانی

مدیریت بیمارستان شهرک تمنین در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات به مراکز درمانی و پزشکی لبنان اعلام کرد این بیمارستان روز شنبه سه بار هدف حملات عامدانه رژیم صهیونیستی قرار گرفت. مدیریت این بیمارستان در ادامه نیز تاکید کرد: این حملات وحشیانه هرگز ما را از ادامه دادن راهمان باز نخواهد داشت تا زمانی که پیروز شویم.

در حملات به بقاع مرکزی نیز خساراتی به بیمارستان‌های «ریاق»‌ و «تل شیحا» وارد شد.

بیمارستان دولتی شهر بعلبک در شرق لبنان نیز شنبه اعلام کرد در نتیجه بمباران هوایی که در نزدیکی ساختمان این بیمارستان انجام شد، خسارات سنگینی به آن وارد شده و تعدادی از بیماران بستری در آن زخمی شدند.

آمبولانس‌های صلیب سرخ لبنان نیز پس از کسب مجوز حرکت از یونیفل به سمت محل مورد هدف حمله اسرائیلی‌ها به ایست بازرسی ارتش لبنان در تقاطع شهرک صربین، جاده اصلی کفرا را هدف قرار گرفتند.

وزارت بهداشت لبنان امروز در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» اعلام کرد در حملات هوایی روز شنبه ارتش رژیم صهیونیستی به این کشور ۱۸ تن شهید و تعداد دیگری زخمی شدند.

آوارگان لبنانی

طبق اعلام این وزارتخانه، در حمله رژیم صهیونیستی به یک خودروی غیرنظامی در مسیر «القطرانی» در بقاع غربی، سه تن شهید و تعداد دیگری نیز به شدت زخمی شدند. وزارت بهداشت لبنان در ادامه نیز گزارش داد که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهرک «برجا» در شهر «الشوف» چهار تن شهید و ۱۸ تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس گزارش این وزارتخانه، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به روستای «دیر بلا» در شهر «البترون» دست‌کم ۲ تن شهید و چهار تن دیگر زخمی شدند، همچنین در حمله هوایی به شهرک «المعیصره» در شهر «کسروان» ۹ تن شهید و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند، علاوه بر این در حمله هوایی به شهر «بریتال» دراستان بعلبک-الهرمل سه تن زخمی شدند.

همزمان با حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به شهرک «الجبین» و دشت «مرجعیون»، جنگنده‌های ارتش این رژیم حملات هوایی را علیه شهرک‌های «حانین»، «شقرا»، «علما الشعب»، «الناقوره» و «المنصوری» انجام دادند.

پیشتر وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد تعداد قربانیان حملات مستمر رژیم صهیونیستی به این کشور از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۲۲۵۵ شهید و ۱۰ هزار و ۵۲۴ زخمی افزایش پیدا کرده است.

از ۲۳ سپتامبر (دوم مهر) که حملات رژیم صهیونیستی به لبنان گسترش و شدت یافته تا عصر شنبه ۱۴۳۷ لبنانی به شهادت رسیده و ۴۱۲۳ تن دیگر زخمی شده و بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار لبنانی آواره شدند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072216908
  • خبرنگار : 71496