• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072216791
  • خبرنگار : 71496

۴۰ کشور خواستار حمایت از نیروهای یونیفل شدند

۴۰ کشور خواستار حمایت از نیروهای یونیفل شدند

دستکم ۴۰ کشور حمایت کامل خود از نیروهای یونیفل را اعلام کرده و حمایت از این نیروها را که در ۴۸ ساعت گذشته پنج تن از آنها زخمی شدند، خواستار شدند.

به گزارش ایسنا، در نامه‌ای که حساب کاربری هیات لهستان خطاب به سازمان ملل منتشر کرد، دستکم ۴۰ کشور که در نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) مشارکت دارند، حمایت کامل خود از این نیروها را اعلام و تاکید کردند: از تمامی طرف‌های درگیر می‌خواهیم به این نیروها احترام بگذارند و این مستلزم تضمین امنیت و حفظ جان تمامی نیروهای آن در هر زمان است.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، این نامه پس از آن منتشر شد که ۱۰ کشور عضو غیردائم شورای امنیت، ضمن ابراز نگرانی عمیق خود از حملاتی که علیه نیروهای یونیفل در جنوب لبنان انجام می‌شود، توقف فوری هرگونه حمله به این نیروها را خواستار شدند.

 لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) ضمن ابراز نگرانی عمیق خود بابت خبرهای منتشر شده درباره تیراندازی ارتش رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های نیروهای یونیفل، در تماس تلفنی با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، تضمین سلامت و امنیت نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان و نیروهای مسلح لبنان را خواستار شد.

در پی تیراندازی‌های مکرر و عامدانه نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های نیروهای یونیفل، تل‌آویو مورد انتقادهای شدیدی قرار گرفت.

نیروهای یونیفل با وجود اینکه هدف حملات متعددی واقع شده، درخواست ارتش رژیم صهیونیستی برای عقب‌نشینی از پایگاه‌هایش در جنوب لبنان را نپذیرفتند.

«آندریا تنتی» سخنگوی نیروهای یونیفل اظهار کرد: ارتش اسرائیل خواستار تخلیه برخی پایگاه‌های ما در نزدیکی خط آبی در حدفاصل لبنان و اسرائیل شد اما به اتفاق آراء تصمیم بر این شد که بمانیم چراکه این اقدامی ضروری جهت تضمین استمرار نظارت بر اوضاع و ارائه گزارش‌ها به شورای امنیت است.

نیروهای یونیفل در مارس ۱۹۷۸ با هدف تضمین عقب‌نشینی نیروهای رژیم صهیونیستی از لبنان تاسیس شد و ماموریت آن پس از جنگ‌های قبلی به نظارت بر آتش‌بس و همراهی با نیروهای لبنانی گسترش یافت.

این نیروهای سازمان ملل شامل حدود ۱۰ هزار سرباز است، از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در اکتبر ۲۰۲۳ و با تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان با فشارهای روبه‌فزونی روبه‌رو هستند.

یونیفل نیروهای ارتش ژیم صهیونیستی را متهم کرد که عامدانه به پایگاه‌های آن تیراندازی کردند، این مساله محکومیت‌های بین‌المللی گسترده‌ای را به دنبال داشت و در چارچوب اعتراض به این حملات، سفرای این رژیم در کشورهای فرانسه و ایتالیا احضار شدند و وزیر دفاع ایتالیا این حملات را جنایات جنگی احتمالی توصیف کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha