رژیم صهیونیستی: وضعیت گوترش را تغییر نمی‌دهیم

وزیر خارجه کابینه رژیم صهیونیستی گفت این رژیم قصد لغو تصمیم خود برای تعیین دبیرکل سازمان ملل به عنوان «عنصر نامطلوب» را ندارد.

به گزارش ایسنا، «یسرائیل کاتس»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اوایل ماه میلادی جاری ادعا کرد: «دبیرکل سازمان ملل در اسرائیل عنصری نامطلوب است و از ورود او به اسرائیل جلوگیری به عمل می‌آید.»

وزیر خارجه رژیم اشغالگر گفته بود این تصمیم به این دلیل اتخاذ شده که گوترش در واکنش خود به حملات ایران به اراضی اشغالی، اقدام ایران را محکوم نکرده است. کاتس همچنین با بیان اینکه گوترش از رژیم صهیونیستی متنفر است، گفت او «لکه ننگی» در تاریخ سازمان ملل است!

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، یسرائیل کاتس اظهار کرد: اسرائیل قصد تغییر تصمیم خود برای تعیین گوترش به عنوان عنصر نامطلوب را ندارد چون این تصمیم مورد حمایت گسترده اسرائیلی‌ها است.

وزیر خارجه کابینه رژیم صهیونیستی در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «من دبیرکل سازمان ملل [گوترش] را به عنوان عنصر نامطلوب اعلام و ورود او را به اسرائیل ممنوع کردم هم به خاطر اینکه حمله موشکی ایران به اسرائیل را محکوم نکرد و هم به این خاطر که رفتارهای یهودستیزانه و ضد اسرائیلی داشت.»

یسرائیل کاتس بیان کرد: «یک مطالعه نشان داد 87 درصد جمعیت اسرائیل از این تصمیم حمایت می‌کنند. گوترش می‌تواند به تلاش برای جمع‌آوری امضا از کشورهای عضو سازمان ملل در حمایت از خودش ادامه دهد! این تصمیم تغییر نخواهد یافت.»

این اظهارات بعد از آن مطرح شد که روز شنبه بیش از ۱۰۰ عضو سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام دبیرکل سازمان ملل به‌عنوان یک «عنصر نامطلوب» توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و خواستار اقداماتی شدند که به صلح پایدار در منطقه منجر شود.

در این بیانیه که دست‌کم ۱۰۴ دولت جهان به آن پیوسته‌اند، اظهارات یسرائیل کاتس که گوترش را عنصر نامطوب خوانده بود، محکوم شده است. امضاءکنندگان بیانیه تاکید کردند این اقدام و منع ورود گوترش به اراضی اشغالی می‌تواند دستور کار سازمان ملل متحد را دچار اختلال کند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072216902
  • خبرنگار : 71415