مدیر مرکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی:

سلامت روان به اندازه سلامت جسمی اهمیت دارد

مدیر مرکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی گفت: سلامت روان درست به اندازه سلامت جسمی اهمیت دارد.

زهرا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: سلامت روان به ما امکان می‌دهد تا احساسات خود را درک و مدیریت کنیم، با استرس کنار بیاییم، روابط سالم برقرار کنیم و در جامعه مشارکت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این راستا چندین کارگاه و سمینار با گروه هدف اساتید مشاور و اعضای هیات علمی، اعضای هیات رئیسه، معاونان و مدیران، خانواده دانشجویان، دستیاران و همتایاران سلامت روان و همچنین کارگاه‌های توانمندسازی ناظم و ناظمه‌ها و سرپرستان دانشجویی با عنوان آشناسازی با خطاهای شناختی درحال برگزاری است.

حیدری افزود: طی ۶ ماه گذشته ۱۳ کارگاه آموزشی با عناوین مختلف پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از رفتارهای خودآسیب‌رسان، تاثیر سوء‌مصرف ماری‌جوانا بر سیستم زیستی و رفتاری مصرف‌کنندگان، افسردگی و ... برای بیش از ۵۰۰ نفر از دانشجویان برگزار شد.

وی عنوان کرد: برگزاری جلسه مصاحبه روسای ادارات زیرمجموعه مرکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی - ایرانی توسط کمیته ارزیابی صلاحیت (مسئول نهاد و معاون فرهنگی و دو مدیرگروه روانپزشکی و روانشناسی و مدیر مرکز مشاوره) و جلسه هم‌اندیشی سه معاونت در راستای پیگیری کمبود نیروی روانپزشک روانشناس و مددکار نیز از دیگر اقدامات این مرکز در جهت افزایش نیروی مورد نیاز مرکز مشاوره بوده است.

مدیر مرکز مشاوره با اشاره به اتمام تکمیل پیگیری تلفنی غربالگری سلامت روان دانشجویان خودآسیب‌رسان ناشی از غربالگری و پیگیری تلفنی افت تحصیلی ترم اخیر، گفت: این مرکز ضمن غربالگری سلامت روان دانشجویان ایرانی دانشگاه درخصوص دانشجویان بین‌الملل نیز اقداماتی ازجمله برگزاری وبینار کشوری برنامه‌ریزی درسی به زبان اصلی جهت دانشجویان جدیدالورود و همچنین پیگیری غربالگری دانشجویان بین‌الملل داشته است.

حیدری یادآور شد: جذب همتایاران سلامت روان جدید و مصاحبه و ساماندهی آنان، اتمام کتابچه مددکاری و تکمیل پروتکل مداخلات مددکاری و ارسال به وزارت بهداشت، تشکیل کانال هماهنگی با مسئول اساتید مشاور و برگزاری کارگاه‌هایی جهت دانشجویان، اساتید و کارکنان از دیگر اقدامات این مرکز بوده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403072216652
  • خبرنگار : 50160