نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

دشمن با جنگ روانی به دنبال نا امید کردن جبهه مقاومت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: در شرایط کنونی باید مراقب جنگ روانی دشمن بود که با انواع دروغ، تخریب و تهدید سعی دارد جبهه مقاومت و امت اسلامی را ناامید کند.

حجت الاسلام و المسلمین در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: در تربیت اسلامی برخی گروه‌ها به عنوان اسوه و الگو مورد توجه قرآن هستند که یکی از این گروه‌ها مومنین هستند که به خداوند، مبداء و معاد اعتقاد و اذعان دارند.

وی با اشاره به اینکه مومنان با هم یکسان نیستند و ایمان درجاتی دارد، افزود: اعتقاد به مبداء موجب حرکت صحیح و درست فرد است و اعتقاد به معاد کمک می‌دهد تا فرد عملکردش ضمانت اجرایی پیدا کند زیرا می‌داند پاداشی هست و اعتقاد دارد مجازاتی وجود دارد و باید روزی به خداوند بابت این حرکت و مسیر طی شده پاسخگو باشد.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: ایمان و اعتقاد به انبیاء الهی و کتب آسمانی مسیر مومن را روشن می‌کند و موجب جلوگیری از انحراف و اعوجاج می‌شود و اگر فرد می‌خواهد رضایت خداوند را جلب کند و انحرافی در زندگی‌اش نباشد، باید خط انبیا و اولیا و ائمه را طی کند.

امام جمعه کرمان گفت: بخشی از ایمان جنبه معرفتی دارد و علم، عقل و شناخت می‌خواهد و باید بخشی از آنها در وجود ما مستمر باشد و نیاز به ملکه دارد که همان مراقبت و مواظبت با تقواست و بخشی از ایمان جنبه رفتاری دارد و باید رفتار متناسب با ایمان خود را نشان بدهد.

وی با اشاره به اینکه ایمان سه مرحله مهم و حساس دارد که شامل باور قلبی، ایمان زبانی و جنبه عملی است؛ گفت: در ایمان قلبی باید خداباوری را با تمام وجود ایجاد کنیم، مرحله دوم با زبان است و جنبه عملی ایمان نیز باید در صحنه عمل خود را نشان بدهد بنابراین اگر کسی صرفا باور دارد ولی در زبان چیزی نمی‌گوید و یا می‌گوید و باور قلبی ندارد و یا عمل نمی‌کند، ایمانش کامل نیست.

علیدادی سلیمانی افزود: اگر کسی می‌خواهد بداند جزء گروه مومنین است، خود را به قرآن ارائه کند و در سوره مومنون ویژگی‌های مومنان بیان شده که یکی از ویژگی‌های این جماعت خشوع در نماز و عبادت است و این حالتی در درون انسان است که در ظواهر نیز اثر می‌گذارد و ادب، احترام و آثار را در رفتار او می‌بینیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه مومن از لغو و عمل بی فایده روی‌گردان است، گفت: هر چه بیشتر مراقب زبان و رفتار باشیم، درجه ایمان بیشتر خود را نشان می‌دهد و حتی افکار بیهوده در ساحت انسان مومن جایی ندارد؛ در درون تسلیم خدا و در رفتار، گفتار و افکار از هر لغوی دوری می‌کند.

وی با بیان اینکه مومن بخشی از اموال خود را در راستای توجه به جامعه انسانی، نیازمندان و فقرا می‌پردازد، تصریح کرد: مومنان، افرادی پاکدامن و نسبت به امانت‌ها و عهدها تقید دارند و رعایت می‌کنند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه عمر ما و قدرت و منصبی که پیدا می‌کنیم امانت الهی است و مومن در مقابل همه اینها مراقب است، در ادامه بیان کرد: مومن نسبت به قدرت و موقعیت‌های اجتماعی و عهد و پیمان در پیشگاه خداوند مراقب است و پای عهدش می‌ایستد.

امام جمعه کرمان در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با تبریک فرا رسیدن هشتم ربیع‌الثانی، سالروز ولادت امام عسکری علیه‌السلام بر الگو قراردادن معصومان علیهم‌السلام در زندگی تاکید و به سالروز وفات حضرت معصومه سلام‌الله و شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی نیز اشاره کرد.

وی در ادامه از واقعه ۲۴ مهر، جریان تاریخی مسجد جامع کرمان به عنوان سند خروش و حرکت انقلابی مردم کرمان یاد کرد و گفت: دژخیمان رژیم؛ جبهه انقلاب را در شهر کرمان در مسجد و خانه خدا در محاصره قرار داده و آن را سرکوب کردند و با به آتش کشیدن کتاب خدا فکر کردند خشم مردم فروکش و جریان انقلاب در کرمان خاموش خواهد شد.

علیدادی سلیمانی گفت: این واقعه نه تنها در کرمان که برای کشور عامل شتاب‌بخشی انقلاب شد بنابراین در تاریخ کرمان از روزهای افتخارآمیز در بخش مبارزه با طاغوت کرمان و کرمانی ثبت شد.

وی با اشاره به هفته اولیا و مربیان که دو رکن مهم تربیت هستند، افزود: اولیا و مربیان دو ضلع مهم تربیت خانه و مدرسه هستند و ضلع سوم، معنویت و تقوا، مسجد و عبادت است و امیدوارم اولیا و مربیان ضمن انجام رسالت خود به هم کمک و بستر معنویت را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در ادامه گفت: امروز ضرورت تشکیل امت اسلامی بر کسی پوشیده نیست و حجت بر جهان اسلام تمام شده و باید تشکیل امت اسلامی را وظیفه خود دانسته و هر مسلمانی در هر مذهب فکر اساسی او تشکیل امت واحده اسلامی باشد.

وی افزود: امروز خون ده‌ها هزار کودک، زن و مبارز اهل سنت فلسطین و هزاران کودک و زن و مبارز تشیع در لبنان در کنار هم در جبهه مقاومت مظلومانه جوهره امت اسلامی را تشکیل می‌دهد.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه زمان حرف‌هایی که درباره مسلمانان می‌زدند و دشمن آن را برجسته می‌کرد، گذشت؛ در ادامه بیان کرد: بزرگ پرچمداران جبهه مقاومت از جمله سیدحسن نصرالله، اسماعیل هنیه و حاج قاسم سلیمانی خود را فدای زن و کودکان غزه کردند و با هدف واحد جان خود را برای تشکیل امت اسلامی فدا کردند.

وی تصریح کرد: دختر و پسر یتیم لبنان و فلسطین، دختر و پسر جامعه اسلامی هستند و امت اسلامی باید در جهاد بزرگ کنار این دو ملت باشند و خود را موظف و مکلف به حمایت از جبهه مقاومت می‌دانیم.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: امروز خط و روش نبوی و حسینی به بهترین وجه ممکن خود را نشان داده و مبارزان و مجاهدان فی سبیل‌الله سینه سپر کرده تا با تمام وجود در مقابل دشمن جهنمی بایستند و اسلام را به پیروزی برسانند.

وی با اشاره به وعده نصرت الهی درباره پیروزی حق بیان کرد: این اتفاق در دنیای امروز در حال رقم خوردن است و امام جامعه اسلامی با شهامت و در تراز مجاهد بزرگ اسلامی در جمعه نصر زیر سایه تهدیدات دشمن با همه نزدیکان و خانواده و دوستداران ساعتها حضور یافت تا اقامه جمعه نصر و پیروزی را بفرماید و مردم شجاع و ولایتمدار و فداکار ایران خود را به نماز جمعه تاریخی رساندند تا به دنیا بگویند همه آماده ایثار و شهادت برای تحقق تمدن اسلامی هستند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: در شرایط کنونی باید مراقب جنگ روانی دشمن بود که با انواع دروغ، تخریب و تهدید سعی دارد جبهه مقاومت و امت اسلامی را ناامید کند و باید جنگ روانی تمام عیار دشمن که پشت آن استکبار جهانی است، را ناکام گذاشت.

وی افزود: باید مراقب بود دشمنان اختلاف درون جامعه اسلامی و بین مذاهب و شیعه و سنی را برجسته نکنند که امروز برادری، در کنار هم بودن، قرآن محوری و وحدت جامعه اسلامی باید محور باشد و نباید رنگ‌ها و فرقه‌ها مانعی برای وحدت باشد.

علیدادی سلیمانی گفت: ایران اسلامی کانون وحدت و مقاومت امروز جهان اسلام است و قدرت و عظمت ایران در بسیج مردم در نمازجمعه تاریخی و حضور شایسته و با رشادت و شجاعت امام جامعه در نمازجمعه تهران را دیدیم و بخش کوچکی از ظهور و بروز قدرت ایران را در وعده صادق ۱ و ۲ دیدید.

امام جمعه کرمان در پایان گفت: دشمن در تلاش است در جبهه داخلی و ایران با اختلاف جناحی و دودستگی‌ها و دوقطبی‌ها، جامعه را سست و ناامید کند و باید جریان‌های سیاسی کشور و جناح‌های مؤمن به انقلاب مراقب باشند وقت گفتن از اختلافات نیست.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403072015566
  • خبرنگار : 50187