طلای جهانی با سقوط دلار بالا رفت؟

قیمت طلا امروز جمعه (۱۱ اکتبر) پس از اینکه داده‌های اخیر از مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه آینده حمایت کرد، افزایش یافت، در حالی که فعالان بازار بر گزارش شاخص قیمت تولیدکننده ایالات‌متحده تمرکز کردند.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۶۳۶ دلار و ۱۳ سنت رسید، اما در هفته حدود ۰.۶ درصد کاهش داشت. قیمت طلای آمریکا با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۶۵۳ دلار و ۴۰ سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا از بالاترین سطح در دو ماه گذشته سقوط کرد. دلار ضعیف‌تر، شمش را برای دیگر دارندگان ارز جذاب‌تر می کند.

داده‌ها نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات‌متحده در ماه سپتامبر اندکی بیشتر از حد انتظار افزایش یافت، در حالی که مطالبات بیکاری در هفته منتهی به ۵ اکتبر به ۲۵۸ هزار در مقابل برآورد ۲۳۰ هزار افزایش یافت. اکنون همه منتظر داده‌های قیمت تولیدکننده هستند که ارائه خواهد شد.

طبق گزارش FedWatch ، در حال حاضر بازارها با احتمال ۸۳ درصدی برای کاهش ۲۵ واحدی نرخ در ماه نوامبر و احتمال ۱۷ درصدی که فدرال رزرو نرخ‌ها را متوقف کند، مواجه هستند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت که زمان و سرعت کاهش نرخ بهره به داده‌ها بستگی دارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۳۱.۲۱ دلار رسید. پلاتین با ۰.۷ درصد افزایش به ۹۷۴ دلار و ۲۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۰۷۷ دلار و ۷۰ سنت رسید.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403072015379
  • خبرنگار : 50105