دستیار اجتماعی رئیس جمهور:

اشعار حافظ انسان را به تفکر وامی‌دارد

دستیار اجتماعی رئیس جمهور با بیان اینکه تمام انسان‌ها از اشعار حافظ لذت می‌برند، گفت: اشعار حافظ، انسان را به تفکر وامی‌دارد.

علی ربیعی شامگاه امروز، ۱۹ مهر ماه در یادروز حافظ که هم اکنون در جوار آرامگاه حافظ در حال برگزاری است، بیان کرد: حافظ شاعری فرامرزی است و تمام انسان‌ها در همه جوامع از شعر حافظ لذت می‌برند.

وی حافظ را شاعر زندگی دانست و گفت: هیچ جامعه‌ای بدون فرهنگ پویا، کامیابی ندارد و توسعه پیدا نمی‌کنند. نباید خودزنی فرهنگی و تاریخی کنیم، برخی می‌خواهند ایران را از جا بکنند و شاعران ما را غریبانه را به گوشه‌ای ببرند.

دستیار اجتماعی رئیس جمهور بیان کرد: حال ما با حافظ خوب می‌شود، اشعار او انسان را دل‌خوش کرده و به تفکر وا می‌دارد و اشعارش کسی را غمگین نمی‌کند.

وی با طرح این سئوال که به راستی چرا همه با حافظ احساس قرابت و نزدیکی دارند، تصریح کرد: حافظ در ۳ فضای عارفانه و عاشقانه، مدح و شعر گفته است. حافظ بین زندگی مردمان و شهرها رفته است و وارد زندگی مردم شده و با فرهنگ عامه مردم عجین شده است.

ربیعی با بیان اینکه عرب‌ها، کردها، ترک‌ها و اقوام مختلف با حافظ احساس نزدیکی دارند، گفت: حافظ از مرزها بیرون رفته و افراد مختلف با او زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به جمعیتی که در حافظیه گرد هم آمده بودند، بیان کرد: حال و امروز ما با گسستن از گذشته شکل نمی‌گیرد، بلکه زندگی فردا از گذشته شکل می‌گیرد، نباید سنت را کنار گذاشت، سنت یعنی عشق حافظ و حکمت سعدی و معرفت مولانا.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071915284
  • خبرنگار : 50976