استاندار فارس:

روند احداث موزه مشاهیر و تالار مرکزی شیراز تسریع یابد

استاندار فارس از وزرای میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا در تسریع روند احداث موزه مشاهیر و تالار مرکزی شیراز همکاری داشته باشند و با تخصیص اعتبارات این مهم را محقق کنند.

محمد هادی ایمانیه امشب، ۱۹ مهرماه در مراسم یادروز حافظ که هم اکنون در جوار آرامگاه حافظ در حال برگزاری است، حافظ را افتخار بزرگ شیراز و ایران توصیف کرد و گفت: حافظ شاگرد قرآن است و چنانچه در اشعارش هم به این نکته اشاره کرده است و خود را مفتخر به حافظ قرآن و تابع این کتاب آسمانی می‌داند.

وی افزود: استان فارس دارای ظرفیت‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، سلامت و زیارت است لذا هر تلاشی از سوی دولت، مسئولان، سرمایه‌گذاران و صنعتگران می‌تواند به رونق این ظرفیت در شیراز استان کمک کند.

ایمانیه با اشاره به برگزاری نشستی که اخیراً با جمعی از فعالان گردشگری استان داشته است، گفت: فعالان صنعت گردشگری در استان مشکلاتی دارند که حل برخی از آنان از دائره اختیارات استان خارج است لذا این مشکلات جمع‌بندی شده و به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه می‌شود.

استاندار فارس از وزیر میراث فرهنگی خواست تا در رفع این مشکلات به استان فارس کمک کند و سپس افزود: در قسمت شمالی آرامگاه حافظ موزه مشاهیر در دست احداث داریم که از وزیر میراث فرهنگی می‌خوانیم تا با کمک ارشاد و راه و شهرسازی طی چند ماه آینده این موزه را تکمیل کنند.

وی با تأکید بر اینکه شیراز یک شهر باستانی و فرهنگی است و باید از یک موزه کامل در خصوص مشاهیر خود باید برخوردار باشد، گفت: همچنین کار احداث تالار مرکزی شیراز قریب ۱۳ سال است که شروع شده است و طی سه سال اخیر سرعت یافته است اما سرعت تخصیص اعتبارات کافی نبود و باید کار احداث این تالار تسریع یابد و هرچه زودتر این تالار مورد بهره‌برداری قرار گیرد و در این زمینه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست مساعدت داریم.

ایمانیه در ادامه سخنان خود خواستار ترویج اندیشه‌های حافظ و بزرگان ایران شد و گفت: تنها راه نجات کشور این است که جوانان ما وابسته به دین، کشور، اعتقادات و خانواده باشند و این صمیمت‌هایی که هنوز در شرق باقی مانده و در غرب کمرنگ شده است را تقویت کنیم و یکی از بهترین راهکار این مسئله هم آشنایی نسل جدید با شعرا، ادبا و دانشمندان است و کاش به آن دورانی بازمی‌گشتیم که سوادآموزی دانش‌آموزان از گلستان خوانی و حافظ خوانی شروع می‌شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071915262
  • خبرنگار :