استاندار خوزستان تاکید کرد

لزوم استفاده از راهکارهای علمی برای حل مشکلات اجتماعی

استاندار خوزستان بر لزوم استفاده از راهکارهای علمی برای حل مشکلات اجتماعی تاکید کرد.

علی‌ اکبر حسینی محراب در نشست شورای اجتماعی و کارگروه فرهنگی سلامت، بانوان و خانواده که امروز  ۱۸ مهرماه برگزار شد، گفت: هدف از تهاجم فرهنگ غربی فروپاشی نهاد خانواده به عنوان مقدمه فروپاشی جامعه است بنابراین همه ما مسئولیت داریم فرهنگ دینی و ملی خود را تقویت کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: طلاق، اعتیاد، بیکاری، انشقاق اجتماعی، افزایش جمعیت زاندانیان، فرار از خانه و مهاجرت‌های غیرقانونی جزو مهمترین آسیب‌های اجتماعی است و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری آسیب‌های اجتماعی راهکار علمی دارد و ارکان فرهنگی جامعه مانند آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه مساجد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سمن‌ها و … در این زمینه نقش اساسی دارند.

حسینی محراب ادامه داد: روشنگری و تبیین برای توجیه نسل جدید مبتنی بر کارهای فرهنگی، دینی و قرآنی بر اساس راهکارهای کارشناسی شده برای نفوذ به روح و ذهن دانش‌آموزان باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار خوزستان گفت: شبکه سازی مردمی و آموزش هدفمند، منسجم و قوی می‌تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی را کاهش دهد.

وی ادامه داد: بانک‌ها نیز از طریق تسریع در پرداخت وام ازدواج و تسهیلات اشتغال نیز در زمینه پیشگیری از بروز مشکلات اجتماعی نقش بسیار حائز اهمیتی دارند.

حسینی محراب بیان کرد: علاوه بر این اصناف و خیران نیز در کنار مسئولان دولتی می‌توانند در زمینه حل مسائل اجتماعی مشارکت فعال داشته باشند. 

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071814764
  • خبرنگار :