فرمانده انتظامی استان:

۶۴ درصد سرقت‌های مهم در کرمانشاه کشف شده است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اهتمام پلیس برای مقابله با سرقت گفت: در نیمه نخست امسال با تلاش شبانه روزی همکاران موفق شدیم ۶۴ درصد سرقت‌های مهم رخ داده را کشف کنیم.

سردار مهدی حاجیان، امروز(۱۸ مهر)در دیدار کارکنان انتظامی استان با امام جمعه کرمانشاه ضمن تبریک و گرامیداشت هفته فراجا، اظهار داشت: در حالی طی نیمه نخست امسال کشفیات سرقت‌های مهم استان به ۶۴ درصد رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی همچنین از کشف ۴۹ درصدی سرقت‌های جزیی نیز خبر داد و گفت: نیمه نخست سال قبل ۳۹ درصد این سرقت‌ها کشف شده بود که امسال با رشد ۱۰ درصدی روبرو شده ایم.

سردار حاجیان با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال جاری مجموعا هشت هزار و ۵۲۶ فقره سرقت مهم و جزیی در استان کرمانشاه کشف شده است، گفت: این تعداد سرقت معادل کشف ۵۳ درصدی سرقت‌هاست که نسبت به سال گذشته که ۴۴ درصد کل سرقت‌ها کشف شده بود، ۹ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از دستگیری چهار هزار و ۲۱ سارق در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: دستگیری‌ها تقریبا با آمار شش ماهه اول سال قبل برابری می‌کند.

وی در خصوص برخی سرقت های مهم نیز گفت: در شش ماهه اول امسال ۸۲ درصد سرقت های مغازه و ۶۹ درصد سرقت های منزل کشف شده که درصد کشفیات به ترتیب نسبت به سال قبل ۱۹ و ۳۷ درصد رشد داشته است.

سردار حاجیان همچنین از رشد پنج درصدی کشفیات سرقت خودرو و ۴۷ درصدی موتورسیکلت در نیمه اول امسال خبر داد و گفت: در کشف سرقت احشام نیز ۹ درصد رشد داشته‌ایم.

عالیترین مقام انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حرکت شتابان پلیس کرمانشاه به سوی هوشمندسازی، گفت: تاکنون هشت کلانتری به تجهیزات نوین مجهز شده و تلاش می چ‌کنیم همه کلانتری های مرکز استان تا پایان سال جاری هوشمند شوند.

وی در ادامه پلیس را برای مردم و حافظ جان و مال و ناموس آنها دانست و گفت: همکاران پرتلاشم از هیچ تلاشی برای امنیت و آرامش آنها دریغ نمی‌کنند.

سردار حاجیان در پایان از زحمات، تلاش‌ها و مجاهدت کارکنان انتظامی استان کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: دست تک تک شما را که اینگونه خالصانه و بدون چشمداشت به مردم خدمت کردید می بوسم و از حمایت خانواده‌های گرانقدرتان هم که همیشه با شما همراه بوده‌اند، قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071814710
  • خبرنگار :

برچسب‌ها