یک مسئول خبرداد

استقرار ۱۴ شرکت دانش بنیان و فناور در حوزه کشاورزی آذربایجان‌غربی 

مسئول مرکز رشد تحقیقات کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر۱۴ شرکت فناور در مرکز رشد مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان‌غربی مستقر است.

حاتمی ۱۸ مهرماه در دومین رویداد فناوری کشاورزی دانش بنیان و بهره ور که در جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: این ۱۴ شرکت دانش بنیان کشاورزی در زمینه‌های گیاهان داروئی،تولید مکمل خوراک دام و طیور، استفاده از گیاهان داروئی در تولید محصولات بهداشتی پوستی، تولید پودر کتلت گیاهی، تولید کود آلی و تولید گیاهان زینتی با روشهای نوین در کشت بافت فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود که تا پایان سال جاری تعداد شرکتهای مرکز رشد به ۲۰ شرکت افزایش یابد. 

همچنین رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌غربی نیز در این رویداد از ارائه ۱۵ طرح در دومین رویداد فناوری کشاورزی دانش بنیان و بهره ور در استان خبر داد.

اسماعیل علیزاده در ادامه گفت: محورهای برگزاری این رویداد یکروزه در زیر بخشهای صنایع تبدیلی، ماشین آلات تجهیزات و ابزارآلات نوین کشاورزی، گیاهان دارویی، آفت کش‌ها، سموم و کودهای کشاورزی، فناوری‌های نانو، مدیریت پسماند و ضایعات کشاورزی بود که با حضور شرکت های دانش بنیان برای حاضرین ارائه شد.

وی در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی کشاورزی با هدف کسب مهارت و اشتغالزایی پرسنل وظیفه بعد از اتمام دوره خدمت مقدس سربازی خبر داد و افزود: این دوره‌ها برای زندانیان نیز توسط محققین مرکز تحقیقات کشاورزی استان برگزار می‌شود که امیدواریم با فراگیری این دوره های آموزشی گامی موثر در تولید و همچنین اشتغال پایدار بخش کشاورزی در استان برداشته باشیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403071814557
  • خبرنگار : 50136