حل مشکلات جهانی به کمک گفت‌وگوی ادیان

یک رایزن فرهنگی گفت:‌ فعالان دینی از دریچه گفت‌وگوی ادیان قادر به حل چالش‌های روز جهانی از مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی خواهند بود؛ مسئله‌ای که اثرگذاری آن به عنوان راهکاری موثر در دسترسی به دیپلماسی فرهنگی است.

علی اصغر عامری - از اعضای شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان- در گفت‌وگو با ایسنا،  درباره اتفاقاتی که در دنیای امروز رخ می‌دهد و  جریاناتی که در غزه و فلسطین و لبنان از سوی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد اظهار کرد:  فعالان دینی از قدرت اثرگذاری بسیاری برای نزدیک کردن ملت‌ها به یکدیگر برخوردار هستند. اگر سیاست‌گذاران به دنبال دست‌یابی به دیپلماسی فرهنگی و در ابعاد بعدی آن، دیپلماسی عمومی هستند باید توجه ویژه‌ای به گفت‌وگوی ادیان داشته باشند.

این رایزن فرهنگی ، تلاش برای شناسایی چالش‌های روز جهان و از سویی دغدغه‌های مشترک انسانی را یکی از گام‌های نخست برای کسب موفق دراین زمینه عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اهمیت این مسئله، جمهوری اسلامی ایران به گفت‌وگوی ادیان به عنوان یکی از ابزارهای پرتوان در برقراری تعامل و دوستی هرچه بیشتر میان ادیان مختلف نگاه می‌کند، مسئله‌ای که از دو جهت  داخلی و خارجی باید به آن پرداخت.

عامری گفت: جلسات شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان نیز با چنین هدفی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات دنبال می‌شوند. این شورا به دنبال دست‌یابی به یک همکاری و هماهنگی مشترک میان رهبران و پیروان ادیان مختلف مختف است. با تحقق چنینی هدفی حتی قادر به موضع‌گیری مشترک دربرابر دغدغه‌های جهانی خواهیم بود، مواردی که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

او ادامه داد: از طریق اهدافی که در برپایی این نشست‌ها دنبال می‌شود قادر به حل تدریجی مشکلات دامن‌گیر بشریت خواهیم بود؛ تلاش برای به ثمر رساندن برنامه‌ریزی‌های برآمده از نشست‌های این شورا اقدام بسیاری است که ضرورت بسیاری در تداوم آن احساس می‌شود، چراکه  استمرار آن بسیار راه‌گشا خواهد بود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403071814415
  • خبرنگار : 71461