پزشکان بدون مرز توقف کشتار بی‌رویه غیرنظامیان در غزه را خواستار شدند

سازمان پزشکان بدون مرز، رژیم صهیونیستی را به ارتکاب کشتارهای فراگیر در نوار غزه متهم کرده و اعمال فشار بر تل‌آویو برای توقف کشتار بی‌رویه غیرنظامیان و تسهیل روند ارسال کمک‌ها برای غزه را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، «ایناس ابو خلف» رئیس دفتر اطلاع‌رسانی سازمان پزشکان بدون مرز در غرب آسیا و شمال آفریقا در کنفرانس مطبوعاتی در عمان به مناسبت یک ساله شدن جنگ غزه اظهار کرد: اسرائیل باید کشتار بی‌رویه غیرنظامیان در غزه را فورا متوقف کرده و تسهیل کمک‌رسانی به نوار غزه را به منظور کاهش مشکلات ساکنان آن سرعت ببخشد، از جمله اینکه گذرگاه‌های مرزی مهم را باز کند.

ابو خلف با انتقاد از انفعال شرم‌آور جامعه جهانی گفت: هم‌پیمانان اسرائیل یک سال کامل به ارائه حمایت نظامی و پوشش قانونی آن ادامه دادند، در حالی که اسرائیل کودکان را به صورت دسته‌جمعی به قتل می‌رساند و تانک‌های آن به پناهگاه‌ها در مناطق کاهش تنش شلیک می‌کنند و جنگنده‌های آن مناطق انسانی را بمباران می‌کنند.

این مسوول سازمان پزشکان بدون مرز در ادامه گفت: امروز به دلیل حملات برنامه‌ریزی‌شده اسرائیل برای نابودی زیرساخت‌های درمانی، از مجموع ۳۶ بیمارستان نوار غزه تنها ۱۷ بیمارستان آن هم به صورت جزئی فعال هستند.

او افزود: اسرائیل مراکز درمانی و کادر پزشکی را مستقیم هدف قرار داد و بسیاری از آنها را به قتل رساند، همچنین زیرساخت‌ها را ویران کرده و شروع به بازداشت کادر پزشکی کرد و ۶ تن از همکاران ما در سازمان پزشکان بدون مرز هنگام انجام وظیفه‌شان به قتل رسیدند.

ویرانی‌های شمال غزه 

این سازمان برقراری فوری و دائمی آتش‌بس و توقف فوری کشتار غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌های درمانی و تاسیسات غیرنظامی و پایان یافتن محاصره غزه را خواستار شد.

همچنین این سازمان اعلام کرد: دستورهای تخلیه‌ای که اسرائیل برای ساکنان شمال نوار غزه صادر می‌کند، این مناطق را به سرزمینی غیر قابل سکونت تبدیل می‌کند.

رژیم صهیونیستی از اکتبر ۲۰۲۳ با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت برای توقف فوری جنگ در غزه و دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری برای در پیش گرفتن اقداماتی جهت جلوگیری از نسل‌کشی در غزه و تلاش برای بهبود شرایط انسانی فاجعه‌بار در این منطقه، به حملات وحشیانه خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071814329
  • خبرنگار : 71496