معاون وزیر جهاد کشاورزی:

هیچ کمبودی در تولید مرغ و تخم مرغ وجود ندارد

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در تولید تخم مرغ و گوشت مرغ نداریم، گفت: افزایش تقاضا به دلیل تغییر فصل منجر به افزایش قیمت این محصولات در بازار شده است.

به گزارش ایسنا، محمد ابراهیم حسن‌نژاد امروز (سه‌شنبه) در مراسم روز جهانی تخم مرغ، با تاکید بر اینکه وضعیت تولید تخم مرغ در کشور مطلوب است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال‌جاری یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن تخم مرغ تولید خواهد شد.

معاون وزیر جهادکشاورزی اظهار کرد: میزان تولید در ۶ ماه نخست امسال کمتر بود، زیرا مصرف در این بازه زمانی کاهشی است اما در ۶ ماه دوم سال افزایش می یابد.

حسن نژاد تصریح‌کرد: ماهیانه تولید ۱۱۵ تا ۱۱۸ هزار تن تخم مرغ برنامه‌ریزی شده تا با کمبودی روبه‌رو نشویم.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۵ هزار تن تخم مرغ صادر شده است، بنابراین حجم صادرات نشان می‌دهد در حوزه تولید و تامین نیاز داخلی هیچ مشکلی وجود ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام با بیان اینکه در گوشت مرغ نیز برای ۶ ماهه ابتدایی امسال با مازاد تولید روبه‌رو بودیم و بخشی از آن صادر شده است، افزود: تولید گوشت مرغ ماهانه ۲۶۵ هزار تن است که همین وضعیت در نیمه دوم سال نیز ادامه خواهد یافت.

وی ادامه‌داد: در پایان شهریور ماه و ابتدای مهر ماه، تقاضای این محصولات با افزایش روبه‌رو شد که این افزایش تقاضا، باعث کمی نوسان در قیمت گوشت شد.

حسن نژاد خاطرنشان‌کرد: با برنامه‌ریزی که در حوزه تولید انجام شده است، با افزایش تولید در نیمه دوم سال به‌طور حتم قیمت ها نیز متعادل می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403071713756
  • خبرنگار :

برچسب‌ها