رئیس دانشگاه علمی - کاربردی استان زنجان:

مهارت‌محوری از ویژگی‌های اصلی آموزش‌های علمی - کاربردی است

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان زنجان گفت: محتوای درسی اکثر آموزش‌های دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان زنجان مهارت‌محوری است.

میرنریمان یوزباشی (امروز سه‌شنبه ۱۷ مهر ماه)  در نشست خبری با اشاره به ۱۸ مهر روز سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی، اظهار کرد: دانشگاه علمی - کاربردی استان زنجان در سال ۱۳۸۲ شروع به فعالیت کرد که در این بازه زمانی مراکز متعددی داشتیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی - کاربردی ۳۲ واحد دانشگاهی استانی دارد که استان زنجان نیز یکی از آنها است، متذکر شد: زیر نظر دانشگاه علمی - کاربردی مراکز نیز فعال هستند از جمله این مراکز در استان زنجان می‌توان به مینو خرم‌دره، خانه کارگر، نیروی انتظامی و هلال‌ احمر اشاره کرد.

یوزباشی با بیان اینکه مراکز علمی - کاربردی در دل واحدهای کار قرار دارند، بیان کرد: فرق بارز دیگر آموزش‌های علمی - کاربردی مدرسانی است که استفاده می‌شود؛ مدرسانی که به آنها مدرس خبره گفته می‌شود و ۱۰ سال سابقه کار دارند.

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان زنجان با توضیح اینکه اخیرا شرط اساسی پذیرش مدرس به این صورت بوده است که باید سه سال سابقه کار داشته باشد، افزود: طی فراخوان انجام‌شده، ظرفیت ایجادشده برای جذب مدرس ۳۹ نفر است که در غالب ۱۴ کارگروه جذب خواهند شد.

یوزباشی یکی دیگر از ویژگی‌های علمی - کاربردی مربوط به محتواهای درسی است، متذکر شد: محتوای درسی اکثرا مهارت‌محور هستند و ۶۰ درصد دروس باید بر اساس آیین‌نامه عملی باشد که در دروس دوره‌های کوتاه مدت این زمان ۷۰ درصد است.

وی در ادامه با بیان اینکه کار جدید خوبی که امسال شروع کردیم پذیرش بر اساس تضمین اشتغال بوده است، توضیح داد: در ۴ مرکز آموزشی استان ۳۵ عنوان رشته داریم که با توجه به تکرار رشته‌ها در برخی مراکز ۴۸ کد رشته محل داریم که در واقع ۱۳ رشته تکراری است.

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان زنجان با توضیح اینکه اساس این دانشگاه، آموزش پایین هرم است، تصریح کرد: تضمین اشتغال دانشگاه علمی - کاربردی راهکاری موثر برای توسعه اشتغال استان است.

او با بیان اینکه طرحی در علمی - کاربردی به نام طرح (آباد) اخیرا مصوب شده است، افزود: این طرح با عنوان آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان است که مصوب هیات وزیران در خرداد ماه است که به دستگاه‌ها نیز ابلاغ شده که دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها که بیکار هستند را آموزش دهیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071713487
  • خبرنگار : 50163