طرح اتحادیه اروپا برای غلبه بر وتوی مجارستان درباره بودجه اوکراین

همزمان با اینکه مجارستان کمک‌هایی به ارزش بیش از ۶ میلیارد یورو به اوکراین را مسدود کرده، یک رسانه آمریکایی گزارش داد مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی راه‌هایی جهت دور زدن حق وتوی مجارستان هستند.

به گزارش ایسنا، ۲ منبع آگاه بدون آنکه نام خود را افشا کنند به رسانه خبری بلومبرگ گفتند: «سرویس اقدام خارجی» به عنوان بازوی دیپلماتیک اتحادیه اروپا در حال بررسی صدور اجازه به کشورهای عضو برای مشارکت داوطلبانه در طرح «تسهیلات صلح اروپا» است؛ اقدامی که به کمک‌های مالی آتی اجازه خواهد داد تا براساس رضایت شرکت‌کنندگان به جای اجماع همه افراد تخصیص یابد.

مجارستان برخلاف بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارسال هرگونه سلاح مرگبار به اوکراین را رد کرده و بر یک راه‌حل مسالمت‌آمیز برای این درگیری متمرکز است. این کشور هم‌چنین از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه بارها به شدت انتقاد و نخست‌وزیر آن، تحریم‌ها و محدودیت‌های مذکور را یک «شکست» توصیف کرده است که صرفا بحران انرژی را بدتر می‌کند.

«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان به‌تازگی ابراز نگرانی کرد که اگر سیاست فعلی بروکسل ادامه یابد، می‌تواند منجر به نابودی اتحادیه اروپا و آینده کل اروپا شود.

منابع آگاه مذکور به بلومبرگ گفتند که سفرای اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه برای بررسی جزئیات این پیشنهاد با یکدیگر دیدار خواهند کرد. این در حالیست که پیشتر هم اخبار مشابهی در رابطه با تلاش برخی از اعضای اتحادیه اروپا برای دور زدن مجارستان منتشر شده بود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403071713239
  • خبرنگار : 71660