اردن: به هیچ طرفی اجازه نقض حریم هوایی کشورمان را نمی‌دهیم

وزیر امور خارجه اردن در اظهاراتی تاکید کرد که کشورش اجازه نقض حریم هوایی آن توسط هیچ طرفی را نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن در دیدار با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان در بیروت تاکید کرد: اردن در کنار لبنان می‌ایستد و به ارائه کمک‌های خود به آن ادامه خواهد داد.

طبق گزارش سایت النشره، وی خاطرنشان کرد: ما از همه تلاش‌های لبنان برای تقویت اوضاع سیاسی داخلی حمایت می‌کنیم و همگان را به انتخاب رئیس‌جمهور جدید این کشور ترغیب و تشویق می‌کنیم و در این پرونده دخالت نمی‌کنیم.

الصفدی تاکید کرد: تجاوز باید فورا پایان یابد و جامعه جهانی باید در غزه و لبنان آتش‌بس را به اسرائیل تحمیل کند و اردن آماده کمک برای مقابله با تجاوزات و نقض حاکمیت لبنان است.

وی ادامه داد: اردن اجازه نخواهد داد کسی حریم هوایی آن را نقض و امنیت اردنی‌ها را تهدید کند و این به اسرائیل و ایران ابلاغ شده است.

الصفدی در این باره اضافه کرد: اسرائیل مسئولیت این تجاوز و تشدید تنش در منطقه و هرگونه تشدید تنش جدید را بر عهده دارد.

وزیر امور خارجه اردن هشدار داد «تجاوز اسرائیل» منطقه را به سمت «پرتگاه» جنگ تمام‌عیار سوق می‌دهد. الصفدی در یک کنفرانس خبری در بیروت گفت: «تجاوز اسرائیل... که از غزه آغاز شده و اکنون به لبنان ادامه یافته است، کل منطقه را به ورطه جنگ تمام‌عیار منطقه‌ای سوق می‌دهد.»

در ابتدای سال، الصفدی از پرونده آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی دادگستری حمایت کرد. وی گفت اقدامات نظامی صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در غزه با تعریف قانونی نسل‌کشی مطابقت دارد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071612638
  • خبرنگار : 71610