• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062818670
  • خبرنگار : 71592

اردن: جهان برای توقف تجاوزات اسرائیل اقدام کند

اردن: جهان برای توقف تجاوزات اسرائیل اقدام کند

وزیر خارجه اردن در آستانه برگزاری اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، بر لزوم اقدام جهان برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن اعلام کرد «باید تندروترین کابینه رژیم صهیونیستی در تاریخ این رژیم از کشاندن منطقه به پرتگاه منع شود» و جهان باید فورا برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی اقدام کند.

او روز چهارشنبه و در نشست خبری در حاشیه نشست کمیته عربی اسلامی درباره توقف جنگ غزه افزود: در این نشست بر لزوم توقف جنگ غزه و اولویت توقف تشدید در کرانه باختری و قدس تاکید شد.

الصفدی تصریح کرد در کمیته وزارتی عربی گزینه‌های سیاسی و قانونی در دسترس علیه نقض‌های رژیم صهیونیستی بررسی شد.

وزیر خارجه اردن اشاره کرد این نشست در چارچوب‌ نشست هماهنگی مشورتی میان کشورها پیش از نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد تا درباره موضع عربی که به دنبال جمع‌آوری حمایت بین‌المللی از مساله فلسطین است، هماهنگ شوند. هدف اصلی، توقف جنگ غزه و توقف کشیده شدن به سمت جنگ منطقه‌ای است.

الصفدی افزود: با تعدادی موضع و مطالبات روشن به مجمع عمومی سازمان ملل می‌رویم و نشست‌هایی خواهیم داشت. همان‌طور که گفتم اولویت اصلی توقف جنگ غزه، توقف تشدید در کرانه باختری  توقف تشدید علیه لبنان و تشریح این خطر است که اجازه دادن مستمر به تندروترین کابینه رژیم صهیونیستی در طول تاریخ این رژیم، منطقه را به سمت پرتگاه می‌کشاند.

وی گفت برخی کشورها، فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناختند و نشستی در جاشیه اجلاس مجمع عمومی برای پیشبرد به رسمیت شناختن کشور فلسطین و ثبت عضویت کامل آن در سازمان ملل برگزار خواهد شد.

الصفدی افزود: پیام ما به جهان این است که به کابینه تندرو اسرائیل اجازه می‌دهند قوانین بین‌المللی و بشردوستانه را زیر پا بگذارد، حقوق مردم فلسطین را نادیده بگیرد، مقدسات آن‌ها را هتک حرمت کند و بدین ترتیب کل منطقه را به سمت پرتگاه سوق دهد. زمان آن رسیده است که جهان گام‌های عملی بردارد که ثابت کند ادامه این سیاست‌ها و اقدامات اسرائیل که همه ارزش‌های انسانیت را زیر پا می‌گذارد، قطعنامه‌های دیوان بین‌المللی دادگستری را نادیده می‌گیرد و به عنوان قدرت اشغالگر به وظایف خود عمل نمی‌کند، بهایی دارد.

وی همچنین گفت معتقد نیست که لغو توافق صلح به نفع اردن و رژیم صهیونیستی باشد و از توافق صلح برای حفاظت از منافع اردن و خدمت به ملت فلسطین استفاده می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha