خانه خلاق خوراک در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از همکاری با شهرداری برای راه اندازی خانه خلاق خوراک در کرمانشاه خبر داد.

داریوش فرمانی، امروز (۱۶ مهر) در حاشیه برگزاری جشنواره طعم امید۳ در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به انتخاب کرمانشاه به عنوان سی و هفتمین شهر خلاق خوراک دنیا در چند سال گذشته، اظهارکرد: به منظور حفظ این جایگاه و معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری خوراک، فعالیت‌ها و اقداماتی را طی یکی دو سال اخیر انجام داده و در دستورکار داریم. 

وی افزود: علاوه بر میراث فرهنگی، دستگاه‌های دیگری همچون شهرداری نیز در این حوزه متولی هستند که با همکاری هم برای توسعه گردشگری خوراک کرمانشاه تلاش می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: تلاش می‌شود ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه را در حوزه گردشگری خوراک در دو بعد ملی و بین المللی معرفی کنیم. 

وی با تاکید براینکه در کنار جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان، خوراک نیز یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری استان به‌‍شمار می‌رود، گفت: به این منظور سال گذشته در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، تِم غرفه کرمانشاه براساس خوراک بود که مورد استقبال بسیار بالای بازدیدکنندگان قرار گرفت و ظرفیت‌های استان در این حوزه را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کردیم. 

فرمانی خاطرنشان کرد: همچنین اقداماتی را با همکاری فدراسیون گردشگری خوراک کشور آغاز کرده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به کسب مجوز راه اندازی آکادمی گردشگری خوراک و آشپزخانه صنعتی آموزش آشپزی اشاره کرد. 

وی به اعطاء لوح «کرمانشاه مهد خوراک ایران » از سوی وزارت میراث فرهنگی به کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در تلاشیم با همکاری شهرداری خانه خلاق خوراک و خیابان خوراک را نیز راه اندازی کنیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه با بیان اینکه خوراک یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم کرمانشاه است، عنوان کرد: با مجموعه اقداماتی که در حال شکل گیری است، در حال معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در حوزه خوراک هستیم. 

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره طعم امید۳ و میزبانی رویداد منطقه‌ای آن در کرمانشاه نیز در همین راستا است، افزود: مرحله استانی این جشنواره با همکاری بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد و بخش منطقه‌ای آن اواخر این ماه برگزار می‌شود. 

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071612584
  • خبرنگار : 50184