پرتاب ماموریت «اروپا کلیپر» به تعویق افتاد

اسپیس‌ایکس و ناسا پرتاب ماموریت «اروپا کلیپر» را به دلیل وزش طوفان به تعویق انداختند.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد که باید کمی بیشتر منتظر بمانیم تا کاوشگر «اروپا کلیپر»(Europa Clipper) ناسا از زمین خارج شود.

به نقل از اسپیس، ماموریت پنج میلیارد دلاری اروپا کلیپر قرار بود روز پنجشنبه ۱۰ اکتبر با موشک «فالکون هوی»(Falcon Heavy) شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) از مرکز فضایی کندی ناسا در سواحل فلوریدا پرتاب شود اما «طوفان میلتون»(Hurricane Milton) این برنامه را لغو کرد.

مقامات ناسا دیروز ششم اکتبر در یک به‌روزرسانی نوشتند: ناسا و اسپیس‌ایکس به دلیل شرایط طوفانی پیش‌بینی‌شده در منطقه، از تلاش برای پرتاب ماموریت اروپا کلیپر در روز پنجشنبه ۱۰ اکتبر منصرف می‌شوند.

آنها افزودند: انتظار می‌رود طوفان میلتون این هفته از خلیج مکزیک حرکت کند و به سمت شرق ساحل برود. وزش باد و باران شدید در مناطق کیپ کاناورال و جزیره مریت در سواحل شرقی فلوریدا پیش‌بینی می‌شود.

گروه پرتاب، کاوشگر را در مجتمع پرتاب 39A واقع در مرکز فضایی کندی نگه داشته‌اند. مقامات ناسا گفتند که بقیه مرکز نیز در حال آماده شدن برای ورود طوفان میلتون هستند.

«تیم دان»(Tim Dunn) مدیر ارشد پرتاب در برنامه خدمات پرتاب ناسا گفت: ایمنی اعضای گروه پرتاب بالاترین اولویت ماست و همه اقدامات احتیاطی برای محافظت از فضاپیمای اروپا کلیپر انجام خواهد شد.

برای پیش‌بینی اینکه چه زمانی اروپا کلیپر می‌تواند پرواز کند، خیلی زود است اما این مأموریت کمی زمان دارد زیرا پنجره پرتاب آن تا روز ششم نوامبر ادامه خواهد داشت. دان ادامه داد: هنگامی که ما شفافیت کافی را به دنبال ارزیابی تسهیلات و اقدامات بازیابی داشته باشیم، فرصت بعدی پرتاب را برای این مأموریت شاخص ناسا تعیین خواهیم کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، کلیپر در سال ۲۰۳۰ به منظومه مشتری خواهد رسید. کاوشگر به دور غول گازی خواهد چرخید ​​اما قمر اروپا را بررسی خواهد کرد که تصور می‌شود اقیانوس بزرگی را از آب مایع زیر پوسته یخی خود دارد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403071612459
  • خبرنگار : 71604