اخبار سیاسی ۱۵مهر؛ نشان فتح برای «حاجی‌زاده»/تاکید بر ضرورت ارتقای سطح بازدارندگی

«اعطای نشان فتح به سردار حاجی‌زاده»، «ضرورت ارتقای سطح بازدارندگی کشور » و... از موضوعات مهم خبری پانزدهم مهر ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، در پی عملیات درخشان «وعده صادق»، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا در مراسمی به سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «نشان فتح» اعطا کردند.

لازم به ذکر است که نشان فتح، به‌عنوان نماد عملیات‌های پیروزمندانه رزمندگان اسلام و فاتحان این عملیات‌ها انتخاب شده است. این نشان، از سه برگ درخت نخل و گنبد مسجد جامع خرمشهر و نیز پرچم جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

در همین ارتباط محمدباقر قالیباف با انتشار در مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس اعطای «نشان فتح» به سردار حاجی زاده را تبریک گفت و نوشت: برادر عزیز سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده بابصیرت و شجاع نیروی هوافضای سپاه پاسداران عمر خود را وقف دفاع از تمامیت ارضی ایران کرده و برجسته‌ترین شاگرد مکتب شهید طهرانی‌مقدم است.

****

سردار دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در اظهاراتی با اشاره به تاکیدات فرمانده معظم کل قوا و فرمانده کل سپاه بر ضرورت آمادگی و هوشیاری کامل برای مواجهه با شرایط عادی یا استثنایی در منطقه، خاطرنشان کرد که ما خود را برای هر شرایطی آماده می‌کنیم یکی از این موارد بازی نتانیاهو با آتش و روشن کردن شعله آن است و ما حتی برای آن نیز آموزش‌های متفاوتی را طراحی کرده‌ایم. ۴۴ سال است که این وضعیت وجود دارد، ما جنگ را پشت سر گذاشتیم و برای هر شرایطی برنامه داریم.

خسرو معتضد از نویسندگان تاریخ هم ضمن تشریح موقعیت رژیم صهیونیستی در برابر ایران به خصوص پس از عملیات وعده صادق ۲ گفت: نتانیاهو در پی عوارض ناشی از فشار عصبی موشک‌باران سپاه که با دسته‌ای از موشک‌های هایپرسونیک، کروز و بالستیک انجام شد، در یک بیمارستان بستری شد، این اتفاق نشان از تاثیر قدرت بازدارندگی ایران دارد.

همچنین در پی اظهارات اخیر سیدحسن خمینی، تولیت آستان امام خمینی (ره) درباره ضرورت افزایش و ارتقاء سطح بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه در سطح بازدارندگی موضوع دیپلماسی نقش تعیین کننده‌ای بر عهده دارد، افزود: می‌توان از طریق دیپلماسی مسیر گفت وگو را پیمود و خطرات را کاهش داد. از سوی دیگر اینکه ما بتوانیم نقاط آسیب پذیری داخلی را کاهش دهیم خود از منابع قدرت آفرینی است. از نگاه بنده قدرت آفرینی در یک حوزه خلاصه نمی شود و برای ارتقای سطح بازدارندگی باید این مجموعه باهم دیده شود.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر مرور کنید.

سبحانی‌فر: همواره باید برای ارتقای سطح بازدارندگی نظامی کشور تلاش کنیم

آریایی‌نژاد: در مبارزه با رژیم صهیونسیتی به بازدارندگی اقتصادی برسیم

باید قدرت نظامی کشور را ارتقا داده و به‌روز کنیم

****

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی هم رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود، نماز جمعه هفته گذشته رهبر حکیم انقلاب اسلامی را، روشن‌ترین جلوه اتحاد و اقتدار ملی خواند و افزود: بار دیگر مردم ایران حماسه‌ وحدت آفریدند و زن و مرد و جوان با سلیقه‌های سیاسی مختلف برای حفظ کیان وطن پشت سر رهبری حکیم و شجاع نماز وحدت خواندند و جمعه تاریخی نصر را برای ایران اسلامی رقم زدند و دنیا شاهد بود که ایران عزیز ما به پشتوانه وجود رهبر انقلابی و با درایت و ملتی هوشمند و با غیرت قوی و سربلند است و نیروهای مسلح به پشتوانه این دو نعمت دلگرم و قدرتمند هستند.

قالیباف با بیان اینکه هوشمندی رهبر شجاع انقلاب مبنی بر برگزاری خطبه‌های نماز جمعه و تاریخ‌سازی مردم در این یوم الله به دشمن پیام اقتدار داد، افزود: برای جامعه آرامش به ارمغان آورد و در جبهه‌های مقاومت روحیه امید تزریق کرد. اینجانب در برابر چنین رهبر و مردمی سر تعظیم فرود می‌آورم و خداوند کریم را سپاس می‌گویم.

همچنین نمایندگان مجلس امروز به منظور بررسی آخرین تحولات منطقه جلسه غیرعلنی تشکیل دادند که در این جلسه  رئیس کمیته روابط خارجی مجلس به ارائه توضیحاتی درباره سفرش به لبنان و سوریه به همراه وزیر خارجه و نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پرداخت و وضعیت میدانی تحولات سیاسی در این دو کشور تشریح کرد.

مشروح مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز (یکشنبه) پانزدهم مهر ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

****

معاون راهبردی رئیس‌جمهوری  با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس از برگزاری نخستین همایش ملی وفاق ملی از سوی این معاونت در همکاری با نهاد ریاست جمهوری خبر داد و نوشت: این همایش ‌با محورهایی همچون «ابعاد و مولفه‌های مفهومی وفاق ملی»، «نسبت گفت‌وگو، مذاکره و وفاق ملی»، «ابزارهای مصالحه برای حل مسئله»، «اقتضائات تقویت سیاست توافق‌گرا و افول سیاست ستیز» و «مدل‌های طراحی و تحقق توافق برد - برد» از جمله این موارد است.

محمدجواد ظریف همچنین در مراسم اعطای اولین جایزه نوآوری اجتماعی ایران که در تالار وحدت برگزار شد، با بیان اینکه جایزه نوآوری اجتماعی (جانا) را زمینه‌ای برای گفت‌وگو میان دولت و بخش خصوصی یا زیست‌بوم اجتماعی یا جامعه مدنی و نخبگان می‌دانیم، تصریح کرد: گفت‌وگو با شنیدن شروع می‌شود. وقت آن رسیده که ما بشنویم بجای اینکه همواره بگوییم. امروز با افتخار اعلام می‌کنم ما آماده‌ایم، آماده شنیدن و فهمیدن هستیم چرا که سعی داریم در مسیر وفاق ملی در کنار جامعه باشیم.

در جلسه کارگروه مشترک دولت و قوه قضاییه نیز که به میزبانی معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، بر افزایش تعامل‌ها،‌ هماهنگی‌ها و تمرکز بر اشتراک نظرها تاکید شد.

محمدرضا عارف در این جلسه  با تمجید از مشی همدلانه رئیس قوه قضاییه در تعامل با دولت وفاق ملی، گفت: به یقین حل مشکلاتی چون رفع ناترازی‌ها و برخی نارسایی‌های اقتصادی و اجتماعی بدون همکاری قوا به ویژه قوه قضاییه امکان پذیر نیست و امیدواریم که در ماه های پیش رو نتایج اقدام های همگرایانه را به سمع و نظر مردم در قالب خبرهای خوب برسانیم.

به مناسبت هفته انتظامی هم فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت  با صدور پیامی ابراز امیدواری کرد که تحقق شعار «پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار » موجب استحکام رابطه حداکثری نیروی انتظامی و شهروندان باشد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403071511976
  • خبرنگار : 71381