معاون حفاظت محیط زیست استان عنوان کرد

تلاش برای روشن ماندن ایستگاه‌های سنجش آلودگی خوزستان/ بازنگری طرح کاهش آلودگی اهواز

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از برنامه‌ریزی برای بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اهواز خبر داد.

فرهاد قلی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز فصل پاییز و افزایش آلودگی هوا اظهار کرد: سال گذشته به دلیل پیش‌بینی‌های هواشناسی، در یکی دو مورد در خصوص تصمیم‌گیری برای اعمال تعطیلی در زمان آلودگی هوا ناهماهنگی پیش آمد اما امسال تلاش می شود از هم‌اکنون با هماهنگی با دستگاه‌های مختلف، بیشتر از نیمه دوم سال گذشته شاهد هماهنگی دستگاه‌ها در زمینه مدیریت آلودگی هوا باشیم.

وی با اشاره به تشکیل حدود هشت کمیته فنی هوای خوزستان از سال گذشته تاکنون در استان خوزستان گفت: ۲۶ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در خوزستان فعال هستند و بعد از تهران، بیشترین تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا را دارد.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اقلیم خوزستان و گرمای هوا گفت: گرما و رطوبت یکی از عوامل آسیب‌رسان به دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا است و نگهداری از این ایستگاه‌ها در آب و هوای گرم و مرطوب خوزستان بسیار سخت است اما با تلاش انجام‌شده در حوزه سنجش آلودگی هوا،‌ دستگاه‌های خوزستان در بیشترین روزها فعال بوده‌اند. 

قلی‌نژاد عنوان کرد: اکنون نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام و سیستم خنک‌کننده دستگاه‌ها خریداری شده است. همه قطعات مورد نیاز ایستگاه‌ها هم خریداری شده و در انبار اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان موجود است و در تلاش هستیم هیچ ایستگاهی در خوزستان خاموش نماند.

وی بیان کرد: همچنین تا پایان سال با بهره‌برداری از چهار ایستگاه سنجش آلودگی هوا، تعداد ایستگاه‌ها در استان خوزستان به ۳۰ ایستگاه می‌رسد. البته با احتساب ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای صنایع، تعداد ایستگاه‌ها به ۴۰ ایستگاه خواهد رسید.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در تلاش برای مجهز کردن شهرستان‌ها به دستگاه‌های پرتابل سنجش هوا و در راس آن دستگاه‌های سنجش گازهای خروجی دودکش‌ها هستیم و خریداری این دستگاه‌ها از محل عوارض آلایندگی در حال انجام است.

وی در خصوص مطالعات طرح جامع کاهش آلودگی هوای خوزستان بیان کرد: پروپوزال طرح جامع کاهش آلودگی هوای اهواز آماده و در مرحله فراخوان انعقاد قرارداد بازنگری سیاهه انتشار آلودگی هوای اهواز است تا این طرح بازنگری شود.

قلی‌نژاد گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوای ماهشهر نیز نهایی شده و مقرر است منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر این کار را انجام دهد و در مرحله عقد قرارداد است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071511350
  • خبرنگار : 50225