نماز جمعه نصر

مالکی: مخاطب بیانات رهبری به زبان عربی جهان اسلام بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که صحبت‌های رهبر انقلا به زبان عربی خطاب به جهان اسلام بود چراکه رژیم صهیونیستی منافع تمامی مسلمانان را هدف قرار داده و ایشان در بیاناتشان به تیین خطرات این غده سرطانی پرداختند.

سردار فداحسین مالکی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب روز گذشته در نماز جمعه تهران بخشی از خطبه را به زبان عربی بیان فرمودند که به نوعی کشورهای مسلمان و عرب‌زبان را خطاب قرار دادند.

وی ادامه داد: پیام صحبت‌های رهبر انقلاب به زبان عربی در وهله اول مودت، انس، الفت و برادری بود و اینکه ایشان نشان دادند ما با کشورهای عربی و اسلامی همه در دایره جهان اسلام قرار داریم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بیانات رهبر انقلاب به زبان عربی دارای نکاتی بود از جمله اینکه ایشان خطراتی که امروز غده سرطانی اسرائیل جهان اسلام را تهدید می‌کند، مطرح کردند. اینکه اگر اسرائیل امروز در برابر حماس و حزب‌الله پیروز شود فردا نوبت سایر کشورهای اسلامی است. لذا می‌توان گفت که مخاطب بیانات ایشان به زبان عربی کشورهای جهان اسلام است چراکه رژیم صهیونیستی منافع همه مسلمانان را هدف قرار داده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه بیانات رهبر انقلاب در رسانه‌های خارجی بازتاب بسیار مثبتی داشت، گفت: ملت‌ها و جوانان بعد از پیام صحبت‌های رهبری واکنش مثبتی داشتند حتی واکنش کشورهای غربی نسبت به گذشته متفاوت شد و حتی آقای بایدن اسرائیل و صهیونیست‌ها را از انجام عملیات منع کردند. ملت‌های دنیا هم انسجام و یکپارچگی بی سابقه مردم ایران را دیدند.

مالکی تاکید کرد: فرمایشات رهبری فصل جدیدی برای تقویت دیپلماسی ایران و انسجام ملی بود لذا انتظار می‌رود دولتمردان از این فرصت برای رفع مشکلات و تنگناهای اقتصادی مردم تلاش کنند.

وی در پایان بیان کرد: از طرف دیگر لازم است دستگاه دیپلماسی با عنایت به فرمایشات رهبری به دنبال برگزاری اجلاس وزرای خارجه کشورهای اسلامی و اجلاس فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی باشد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403071410871
  • خبرنگار : 71234