مروری بر بیانات رهبر انقلاب در «جمعه نصر»

جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ به عنوان جمعه نصر در تاریخ ایران ثبت شد؛ در نماز عبادی - سیاسی ظهر جمعه ۱۳ مهر تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جمع بیشماری از نمازگزاران سراسر کشور در مصلای امام خمینی(ره) و کیلومترها از خیابان‌های اطراف آن حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، ، خلاصه‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی ایران در «جمعه نصر» را در ادامه در چند تیتر مرور می‌کنیم.

*اتحاد و همبستگی مسلمانان موجب برخورداری از رحمت و عزت الهی و پیروزی بر دشمنان است.

*بر اساس احکام دفاعی اسلام، قانون اساسی جمهوری اسلامی و قوانین بین‌الملل، کار درخشان نیروهای مسلح ایران در مجازات رژیم خون‌آشام صهیونیستی کاملاً قانونی و مشروع بود.

* اثرگذاری شخصیت پرچمدار مقاومت و مدافع شجاع مظلومان پس از شهادتش بیشتر خواهد شد.

*هر ملتی اگر می‌خواهد به محاصره فلج‌کننده دشمن دچار نشود، باید بیدار باشد و به محض اینکه دشمن به سراغ ملتی رفت، به کمک آن ملت بشتابد وگرنه نوبت خود او خواهد شد.

* باید کمربند دفاع، استقلال‌طلبی و عزت را از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان در همه کشورهای اسلامی، محکم ببندیم.

* هیچ‌کس حق ندارد به ملت لبنان و حزب‌الله لبنان درباره کمک به مردم مظلوم غزه و حمایت از قیام ملت فلسطین اعتراض کند.

* اقدام نیروهای مسلح ما کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونی در برابر جنایت‌های حیرت‌آور آن رژیم خون‌آشام، گرگ‌صفت و سگ هار آمریکا در منطقه بود.

*جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه داشته باشد با قدرت و صلابت و قاطعیت انجام  خواهد داد،  ما در انجام این وظیفه نه تعلل و کوتاهی می‌کنیم نه دچار شتابزدگی می‌شویم.

*عزاداری ما به معنی افسردگی و پریشانی و نومیدی نیست بلکه از جنس عزاداری برای سید الشهداء حسین بن علی علیهما السلام است یعنی زنده کننده و درس دهنده و انگیزه‌بخش و امیدآفرین است.

* حزب الله و سید شهید با دفاع از غزه و جهاد برای مسجدالاقصی و ضربه زدن به رژیم غاصب و ظالم، در راه خدمتی حیاتی به همه منطقه و همه دنیای اسلام گام برداشتند.

*تکیه آمریکا و همدستانش بر حفظ امنیت رژیم غاصب را پوششی برای سیاست مهلک تبدیل رژیم به ابزار در اختیار گرفتن همه منابع منطقه و استفاده از آن در درگیریهای بزرگ جهانی است.

*باند جنایتکار صهیونیست هم به این نتیجه رسیده که هرگز بر حماس و حزب الله پیروز نخواهند شد.

* عامل عمده جنگ و ناامنی و عقب ماندگی در منطقه وجود رژیم صهیونیستی و حضور دولتهای مدعی پیگیری صلح و آرامش است

* دولتهای منطقه قادرند صلح و سلامت را در آن مستقر کنند و برای این هدف بزرگ و نجات‌بخش، تلاش و مبارزه ملتها و دولتها لازم است.

متن کامل بیانات رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه نصر را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: اندیشه امام و رهبری
  • کد خبر: 1403071410472
  • خبرنگار : 90089

برچسب‌ها