دریافت شناسنامه سلامت برای محصولات کشاورزی الزامی شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار کرد: باغداران و کشاورزان استان هر چه سریعتر  برای دریافت شناسه سلامت محصولات کشاورزی اقدام کنند.

به گزارش ایسنا،  کبری توکلی روز شنبه ۱۴ مهرماه در گفت وگو باخبرنگاران با اشاره به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقای سلامت و کیفیت محصولات باغی و جالیزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در راستای ارتقای سلامت محصولات باغی و جالیزی و عرضه محصولات سالم، کشاورزان را ملزم به دریافت شناسه سلامت یا کد qr دریافت کنند.

وی دریافت شناسه را برای عرضه محصولات کشاورزی در بازارهای داخلی و صادرات الزامی دانست و افزود: خرما، خیارسبز، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان و کرفس محصولاتی هستند که عرضه و صادرات آن‌ها به بازارهای داخلی و یا خارجی مستلزم داشتن شناسه سلامت و یا کد qr است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: تولید کنندگان محصولات جالیزی چه گلخانه‌ای و چه مزرعه‌ای حتماً باید قبل از اقدام به کاشت به سامانه سماک مراجعه کرده و فرآیند ثبت نام را جهت دریافت کد شناسه سلامت محصولات خود انجام دهند.

توکلی تاکید کرد: کشاورزان در زمان برداشت محصول و عرضه آن به بازارهای داخلی و خارجی حتماً شناسه سلامت داشته باشند که در غیر این صورت با مشکل مواجهه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: صدور  گواهی باقیمانده سموم و فلزات سنگین برای صادرات محصولات جالیزی و گوجه فرنگی، منوط به دریافت کد شناسه سلامت از طریق سامانه سماک است. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به باغداران و کشاورزان توصیه کرد: با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی، مدیریت شهرستان‌ها و سازمان نظام مهندسی راهنمایی‌های لازم را در این خصوص دریافت کنند.

توکلی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی، عرضه محصولات باغی و جالیزی تنها با داشتن شناسه qr ثبت شده در سامانه سماک به نشانی www.semak.maj.ir امکانپذیر خواهد بود.

لنتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403071410466
  • خبرنگار : 50963