ادعای اوکراین درباره حمله به پایگاه جنگنده‌های روسیه

بر اساس گزارش یک روزنامه آمریکایی، اوکراین ادعا کرده به یک پایگاه محل استقرار جنگنده-بمب‌افکن‌ها و بمب‌های مخرب پیشرفته روسیه حمله کرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه آمریکایی «بیزنس اینسایدر» گزارش کرد، منبعی در سرویس امنیتی اوکراین به این روزنامه ادعا کرده ارتش اوکراین شب گذشته با استفاده از پهپادهای دوربرد پایگاه نظامی روسیه که محل استقرار جنگنده-بمب‌افکن‌ها و انباری از بمب‌های از نوعی «سُرِشی» بوده را مورد حمله قرار داده است.

به ادعای این منبع ناشناس، اوکراین پایگاه هوایی «بوریسوگلبسک»  واقع در منطقه «وورونژ» در جنوب غرب روسیه را هدف گرفته است.

منبع وابسته به سرویس امنیتی اوکراین در توضیحات ادعایی خود گفت، این پهپادها به چند مکان در داخل این پایگاه هوایی از جمله انبارهای محل نگهداری بمب‌های سُرِشی، انبارهای سوخت هواپیما و محل‌های استقرار جنگنده‌های سوخو Su-۳۵ و Su-۳۴ حمله کرده‌اند. او اظهار کرد که روسیه از این پایگاه برای اجرای ماموریت‌های بمباران در اوکراین استفاده می‌کند.

به نوشته بیزنس اینسایدر، جنگنده‌های مذکور روسیه یکی از موثرترین سلاح‌های این کشور در جنگ اوکراین به ویژه با امکان مجهز شدن به بمب‌های به اصطلاح «سُرِشی» هستند؛ بمب‌هایی که رهگیری آنها تقریبا غیرممکن بوده و با قدرت تخریب بالایی مواضع اوکراینی‌ها را از بین برده‌اند.

این روزنامه مشخص نکرده که در این حمله ادعایی اوکراین آسیبی به این جنگنده‌های رسیده یا خیر.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403071310324
  • خبرنگار : 71415